درآمد Eruditus fy22: درآمد Eruditus FY22 87% افزایش یافت. ضرر بدون احتساب اقلام استثنایی 66 میلیون دلار

شرکت فناوری آموزش عالی Eruditus که توسط SoftBank، CPPIB و Accel حمایت می‌شود، شاهد افزایش درآمد تلفیقی آن در ۱۲ ماه منتهی به ژوئن ۲۰۲۲، ۸۷ درصد نسبت به سال قبل بود و به ۲۴۵.۲۶ میلیون دلار رسید، حتی اگر ضرر خالص آن برای موارد استثنایی مانند تعدیل شود. به عنوان ذخایر Esop، کاهش ارزش سرقفلی و درآمد شناسایی نشده به حدود 66 میلیون دلار در مدت مشابه افزایش یافت.

پرونده های بررسی شده توسط ET نشان داد که در سال مالی منتهی به سال مالی 21، Eruditus زیان نقدی 31 میلیون دلاری را گزارش کرده بود.

بایگانی ها نشان می دهد که مجموع ضرر خالص تک شاخ edtech مستقر در بمبئی با 46 درصد افزایش به 386.82 میلیون دلار رسیده است که شامل موارد استثنایی نیز می شود.

وجه نقد خالص استفاده شده در فعالیت های عملیاتی شرکت در طول سال مورد بررسی نیز از 30.11 میلیون دلار در سال گذشته بیش از سه برابر رشد کرد و به 110.99 میلیون دلار رسید.

شرکت edtech که با دانشگاه‌های پیشرو مانند هاروارد، کلمبیا و MIT، علاوه بر موسسات مدیریت هند، از جمله مدرسه بازرگانی هند (ISB) و مؤسسه‌های مختلف مدیریت هند (IIM) برای دوره‌های آموزش عالی خود شریک است، کسب و کار ایالات متحده با افزایش تقریباً دو و نیم برابری باعث رشد درآمد می شود.

از مجموع درآمدها در طول سال مالی 22، عملیات Eruditus در ایالات متحده 119.61 میلیون دلار – تقریباً نیمی از کل مقدار – و پس از آن آسیا و منطقه آسیا و اقیانوسیه با 54.18 میلیون دلار بود. این شرکت خدمات خود را در ایالات متحده، بریتانیا، هند، امارات متحده عربی، چین، مکزیک و سنگاپور ارائه می دهد.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


از مجموع درآمد 245.26 میلیون دلاری، Eruditus همچنین 108.02 میلیون دلار را به عنوان هزینه برنامه به مدارس پرداخت کرد. در طول سال، شرکت به طور قابل توجهی پول نقد بیشتری را در هزینه های بازاریابی، فناوری و مشاوره سوزاند. در طول سال 2021-22 (ژوئیه تا ژوئن)، 141.61 میلیون دلار در مقابل 67.09 میلیون دلار در دوره سال قبل هزینه کرد.

این شرکت همچنین شاهد افزایش سه برابری صورتحساب حقوق و دستمزد خود به 107.07 میلیون دلار در طول سال بود، در مقابل 32.42 میلیون دلار در ژوئن 2021. .

نکته قابل توجه، یکی از اجزای اصلی هزینه مزایای کارکنان شرکت، حقوق افزایش سهام (SARs) بود که نسبت به سال قبل 30 درصد کاهش یافت، اما همچنان نزدیک به 57 درصد از کل هزینه مزایای کارکنان را در 149.24 میلیون دلار در 2021-22 (ژوئیه) تشکیل می داد. -ژوئن).

SAR ها با ارزش گذاری شرکت مرتبط هستند و مشابه گزینه های سهام کارکنان (ESOP) هستند، اما با SAR ها، کارمندان مجبور نیستند قیمت اعمال را بپردازند. در عوض، مجموع افزایش موجودی یا نقدی را دریافت می کنند.

بدون احتساب هزینه های برنامه پرداخت شده به مدارس، کل هزینه های Eruditus از فعالیت های عملیاتی در طول سال مالی 22 به 378.43 میلیون دلار رسید، در حالی که در سال مالی 21، 264.49 میلیون دلار بود.

در آگوست 2021، شرکت 650 میلیون دلار در دوری به رهبری سافت بانک و اکسل در آگوست 2021 جمع آوری کرده بود. جمع آوری سرمایه سهام، که شامل یک جزء ثانویه نیز می شد، ارزش شرکت را 3.2 میلیارد دلار کرد که نشان دهنده ورود آن به باشگاه تک شاخ – استارت آپ ها بود. حداقل یک میلیارد دلار ارزش دارد.

برای در نظر گرفتن درآمد 245.26 میلیون دلاری Eruditus، رقیب اصلی این شرکت، UpGrad تحت حمایت Temasek، حدود 92 میلیون دلار درآمد برای پایان سال 2022 گزارش کرد که تقریباً سه برابر بیشتر از سال قبل است. کل هزینه های UpGrad نیز در طول دوره مورد بررسی بیش از دو برابر شد.

چالش های ادتک

در سال 2021 و اوایل سال 2022، شرکت‌های edtech مبالغ قابل‌توجهی را صرف بازاریابی برای تعقیب رشد کردند – استراتژی که پس از کمیاب شدن سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز، به‌ویژه برای استارت‌آپ‌های در مرحله آخر، در جایگاه دوم قرار گرفت.

Eruditus نیز کمتر از سه ماه پس از بسته شدن دور تامین مالی خود، حدود 40 نفر از تیم جذب استعداد خود را اخراج کرد.

زمستان سرمایه گذاری که مخصوصاً برای پلتفرم های edtech دردناک بوده است، تبدیل به بازنشانی ارزش گذاری نیز شده است.

روز جمعه، ET گزارش داد که بلک راک، بزرگترین مدیر دارایی جهان، ارزش سرمایه‌گذاری خود در edtech Byju’s مستقر در بنگلور را نزدیک به 50 درصد کاهش داد و به تقریباً 11 میلیارد دلار رساند که از ارزش 22 میلیارد دلاری که در آخرین جمع‌آوری سرمایه در اکتبر 2022 نسبت داده شد، کاهش یافت.

شرکت‌های Edtech مانند Byju’s، Unacademy و Vedantu که در طول کووید-19 شاهد رونق بودند، پس از کاهش همه‌گیری و بازگشایی مدارس و دیگر مراکز آموزش آفلاین، به شدت آسیب دیدند. در حالی که بودجه کلی برای استارت‌آپ‌ها کند شد، شرکت‌های edtech بیشترین فشار را متحمل شدند. این استارت آپ ها در سال 2022 3.1 میلیارد دلار سرمایه گذاری خطرپذیر دریافت کردند که بر اساس داده های به دست آمده از Tracxn، بیش از 42 درصد نسبت به 5.4 میلیارد دلار در سال 2021 کاهش داشت.

روز پنجشنبه، ET گزارش داد که Unacademy تحت حمایت SoftBank دور دیگری از اخراج را انجام داد و 12٪ از نیروی کار خود را اخراج کرد زیرا با فشار برای کاهش نرخ سوزاندن نقدینگی مواجه بود. بنیانگذار و مدیر اجرایی Unacademy، Gaurav Munjal روز جمعه اعلام کرد که رهبری شرکت، از جمله بنیانگذاران، کاهش دائمی حقوق تا 25٪ را اتخاذ خواهند کرد.