سافت بانک: سافت بانک در حال بررسی ارائه وجوه اعتباری به استارت آپ های فناوری است

افراد آشنا به رویترز به رویترز گفتند که مشاوران سرمایه گذاری SoftBank، که دو صندوق ویژن را مدیریت می کند، در حال بررسی راه اندازی یک استراتژی اعتبار خصوصی است که تامین مالی ساختار یافته بدهی یا بدهی را برای استارت آپ های فناوری در مراحل آخر فراهم می کند.

هدف این صندوق ارائه گزینه‌های نقدینگی به استارت‌آپ‌های فناوری، از جمله برخی از پرتفوی‌های خود سافت‌بانک، در میان محیط کند سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر و بازار ضعیف خروج از IPO است. یکی از منابع افزوده شده است که بازگشت در اواسط نوجوانی را هدف قرار می دهد.

این طرح که هنوز در مراحل اولیه بود و می‌توانست تغییر کند، اولین بار در اوایل روز دوشنبه توسط بلومبرگ گزارش شد. سافت بانک درخواست رویترز برای اظهار نظر را رد کرد.

در هفته‌های اخیر، چندین شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری و سهام خصوصی وارد عمل شده‌اند تا شکاف ایجاد شده در تأمین مالی فناوری، به‌ویژه تأمین مالی بدهی، با فروپاشی بانک سیلیکون ولی در ماه مارس را پر کنند.

شرکت ژاپنی SoftBank Group Corp، یک سرمایه‌گذار پرکار در شرکت‌های فناوری با رشد بالا، می‌تواند از بازار اعتبار خصوصی در حال رشد به سرعت استفاده کند و سرمایه‌ای را برای شرکت‌های قبل از عرضه اولیه سهام که نیاز به بقای طولانی‌تری در محیطی بسیار سخت‌تر برای جذب سرمایه جدید دارند، فراهم کند.

در اوایل این ماه، شرکت پس از افزایش سرمایه با استفاده از سهام خود در Alibaba Group Holding Ltd که به کاهش زیان سرمایه‌گذاری در بازوی سرمایه‌گذاری Vision Fund کمک کرد، زیان سالانه بسیار کمتری را ثبت کرد. شرکت WeWork Inc و غول سواری Didi Global Inc.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


پرتفوی ویژن فاندز شامل نئوبانک Chime و Revolut است. SoftBank در حال نزدیک شدن به پایان استقرار سرمایه 56 میلیارد دلاری در Vision Fund 2 است. Chipmaker Arm Ltd، متعلق به گروه SoftBank، ماه گذشته به صورت محرمانه برای فهرست شدن در بازار سهام ایالات متحده ثبت نام کرد و زمینه را برای یکی از بزرگترین عرضه های عمومی فناوری در ایالات متحده فراهم کرد. سال

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.