شبیه سازی در ریخته گری

ریخته گری یک فرایند تولید است که در آن یک ماده مایع معمولاً در قالب ریخته می شود که حاوی یک حفره توخالی به شکل دلخواه است و سپس اجازه می یابد تا جامد شود. قسمت جامد شده به عنوان ریخته گری نیز شناخته می شود که برای تکمیل فرآیند از قالب خارج می شود یا از آن شکسته می شود. مواد ریخته گری معمولاً فلزات یا مواد مختلف با تنظیم زمان هستند که پس از مخلوط کردن دو یا چند جز components با هم ترمیم می شوند. نمونه های آن اپوکسی ، بتن ، گچ و خاک رس است. ریخته گری معمولاً برای ساخت اشکال پیچیده ای استفاده می شود که ساخت آن با روشهای دیگر دشوار یا غیر اقتصادی است. تجهیزات سنگین مانند تخت ماشین ابزار ، ملخ کشتی ها و غیره را می توان به راحتی در اندازه مورد نیاز ریخت ، و نه با اتصال چندین قطعه کوچک ، ساخت.

https://www.tejarat-gram.ir/blog/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D9%81%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AF/What-is-casting

انتخاب بازیگران روندی 7000 ساله است. قدیمی ترین ریخته گری باقی مانده یک قورباغه مسی مربوط به سال 3200 قبل از میلاد است

 

پیشینه

در طول تاریخ ، از ریخته گری فلز برای ساخت ابزار ، سلاح و اشیای مذهبی استفاده شده است. تاریخچه و پیشرفت ریخته گری فلز را می توان در جنوب آسیا (چین ، هند ، پاکستان و غیره) جستجو کرد.  سنت ها و آیین های جنوب آسیا به شدت به ریخته گری مجسمه ها و آثار برجسته متکی بودند. این اقلام غالباً از آلیاژ مس با سرب ساخته می شدند. از ابتدای متالورژی ، اکثر ریخته گری ها قالب های ساده یک یا دو تکه از سنگ یا سرامیک بود. با این حال ، شواهدی از ریخته گری موم در تمدن های باستانی متعدد وجود دارد

 

شبیه سازی

شبیه سازی فرآیند ریخته گری از روش های عددی برای محاسبه کیفیت اجزای بازیگران با در نظر گرفتن پر کردن قالب ، انجماد و خنک سازی استفاده می کند و پیش بینی کمی از ویژگی های مکانیکی ریخته گری ، تنش های گرمایی و اعوجاج را فراهم می کند. شبیه سازی قبل از شروع تولید ، کیفیت اجزای بازیگران را به صورت دقیق توصیف می کند. تقلب ریخته گری می تواند با توجه به خصوصیات اجزای مورد نیاز طراحی شود. این مزایایی فراتر از کاهش در نمونه برداری قبل از تولید دارد ، زیرا طرح دقیق سیستم ریخته گری کامل منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی ، مواد و ابزار می شود.

 

این نرم افزار از کاربر در طراحی مولفه ها ، تعیین روش ذوب و روش ریخته گری از طریق ساخت الگو و قالب ، عملیات حرارتی و اتمام پشتیبانی می کند. با این کار در کل مسیر تولید ریخته گری صرفه جویی می شود.

 

شبیه سازی فرآیند ریخته گری در ابتدا در دانشگاه ها از اوایل دهه 70 ، عمدتا در اروپا و ایالات متحده توسعه داده شد و به عنوان مهمترین نوآوری در فناوری ریخته گری در 50 سال گذشته در نظر گرفته می شود. از اواخر دهه 80 ، برنامه های تجاری (مانند AutoCAST و MAGMA) در دسترس هستند که این امکان را برای ریخته گری ها فراهم می کند تا بینش جدیدی در مورد آنچه در داخل قالب اتفاق می افتد و یا در طی فرآیند ریخته شدن می میرند ، کسب کنند.