صندوق‌های سرمایه‌گذاری داخلی: صندوق‌های داخلی در ماه آوریل به دلیل خرید مجدد FPIها به فروشندگان تبدیل می‌شوند.

در زمانی که سرمایه گذاران خارجی (FPI) بار دیگر به سهام هند علاقه نشان می دهند، به نظر می رسد صندوق های داخلی در حال ادغام هستند. داده‌های SEBI نشان داد که نسبت خرید به فروش ناخالص صندوق‌های سرمایه‌گذاری داخلی در آوریل 2023 به 0.93 پایین‌ترین میزان در 28 ماه گذشته رسید. این پایین‌تر از میانگین بلندمدت 1.07 بود که نشان دهنده کاهش شتاب خرید در میان صندوق‌های محلی است.

داده‌ها جریان صندوق‌های متقابل محلی مربوط به سهام خالص، وجوه متوازن، صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) و طرح پس‌انداز مرتبط با سهام (ELSS) را نشان می‌دهد. صندوق های داخلی در آوریل 2023 سهامی به ارزش 5171 کرور روپیه فروختند. آنها برای اولین بار در هشت ماه گذشته در بازار ثانویه فروشنده بودند. در 26 ماه گذشته، تنها دو مورد از این دست وجود داشته است.

مجموع سرمایه‌گذاری دوازده ماهه صندوق‌های محلی در آوریل به کمترین میزان در 15 ماه گذشته یعنی 1.5 لک کرور رسید. از سوی دیگر، FPIها سهام هند را به ارزش 11630 کرور روپیه در این دوره خریداری کردند که جریان تجمعی دو ماهه را به حدود 20000 کرور روپیه رساند.

خرید ناخالص وجوه داخلی در ماه آوریل به کمترین میزان در 21 ماه گذشته یعنی 75553 کرور روپیه رسید. در هر یک از چهار ماه گذشته، بیش از 1 لک کرور بود. خرید ناخالص کمتر در آوریل ممکن است به معنای احتمال کاهش جریان ورودی در دو هفته دوم ماه باشد، زمانی که انجمن صندوق های سرمایه گذاری مشترک در هند (AMFI) داده ها را اعلام می کند و افزایش احتمالی موجودی نقدی با مدیران صندوق نگران از باد مخالف که ممکن است محدود شود. رشد بازار در کوتاه مدت

صندوق های محلی 73 درصد از تخصیص پرتفوی در 100 شرکت برتر را در اختیار دارند. این نسبت برای سه چهارم متوالی رشد کرده است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری داخلی دارای یک سبد سهام به ارزش 22.60 میلیون روپیه در پایان مارس 2023 هستند که 18.6 درصد از دارایی‌های سازمانی تحت مدیریت در هند را تشکیل می‌دهد.