صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک بدهی: ممکن است سود شاخص‌سازی موجود در صندوق‌های سرمایه‌گذاری بدهی از بین برود

سود نمایه سازی موجود برای صندوق های سرمایه گذاری بدهی که بیش از سه سال نگهداری می شوند ممکن است به زودی به تاریخ تبدیل شود. اصلاحات بیشتر پیشنهاد شده به لایحه مالی، 2023، پیشنهاد می کند که مزایای شاخص سازی حذف شود. درصورتی‌که سرمایه‌گذاری بیش از 35 درصد در سهام شرکت‌های داخلی نباشد، از شاخص‌سازی سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک بدهی که در تاریخ 1 آوریل 2023 یا پس از آن انجام شده است، سودی نخواهد داشت.»

اگر سرمایه‌گذاری‌های صندوق سرمایه‌گذاری بدهی برای بیش از سه سال نگهداری شود، سود به عنوان سود سرمایه بلندمدت تلقی می‌شود و 20 درصد با سود شاخص‌سازی مشمول مالیات می‌شود. شاخص‌سازی به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا با محاسبه مالیات‌ها پس از محاسبه تورم، مالیات‌ها را کاهش دهند. در یک محیط با تورم بالا، شاخص‌سازی مالیات‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

Sunil Subramaniam، مدیر عامل Sundaram Mutual Fund، گفت که این تفاوت بزرگی برای سرمایه گذاران صندوق های سرمایه گذاری بدهی، به ویژه سرمایه گذاران بزرگ مانند HNI ایجاد می کند. وی گفت: این مزیت سپرده های بانکی است. اگرچه ممکن است بر همه طرح‌های غیر سهامی مانند طلا، بین‌المللی، صندوق سرمایه‌گذاری و غیره تأثیر بگذارد، اما صندوق‌های بدهی بدترین ضربه را خواهند دید زیرا بسیاری از سرمایه‌گذاران به دلیل مزیت مالیاتی از صندوق‌های بدهی استفاده می‌کردند.


یکی از مقامات صندوق سرمایه‌گذاری مشترک که نمی‌خواهد چنین باشد، گفت: “سرمایه‌گذاران در مورد اهداف خود در مورد طرح‌های بین‌المللی یا طرح‌های طلا کاملاً شفاف بودند. اما در مورد صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک بدهی، آنها در مورد مزیت مالیاتی کاملاً واضح بودند.” تحت عنوان. او گفت که نگران است سرمایه گذاران پس از اصلاحات، زحمت سرمایه گذاری در صندوق های بدهی را نکنند.

چندین نفر از مقامات و مشاوران صندوق سرمایه گذاری مشترک ناراحتی خود را در شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک گذاشتند. “امیدوارم تغییر پیشنهادی در لایحه مالی برای حذف LTCG با وضعیت نمایه سازی وجوه بدهی مورد بررسی قرار گیرد. راهیکا گوپتا، مدیرعامل صندوق مشترک Edelweiss در توییتی نوشت: مالی‌سازی در هند اتفاق می‌افتد و بازار اوراق قرضه شرکتی پر جنب و جوش به اکوسیستم MF بدهی قوی نیاز دارد.

کیرتان شاه، موسس و مدیر عامل شرکت در توییتر نوشت: «مزیت شاخص‌سازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک برای سرمایه‌گذاری در بدهی، طلا و سهام بین‌المللی مطابق صورت حساب مالی پیش می‌رود… از جمله بدترین تصمیم‌ها با توجه به عدم نفوذ بازارهای سرمایه به‌ویژه در بخش بدهی‌ها». ، ثروت کریدنس.

او نمونه ای از سود نمایه سازی را ارائه کرد. “شاخص سازی مزیتی است که در آن اگر صندوق شما 8٪ بازدهی در طول 3 سال داشته باشد و تورم در همان دوره 6٪ باشد، شما 20٪ مالیات بر تفاوت 8-6 = 2٪ پرداخت می کنید. بنابراین، کل مالیات 2*20٪ = 0.4٪ باعث می شود مالیات پس از آن به 8-0.4 = 7.6٪ برسد.» تغییر پیشنهادی ممکن است بر صندوق های سرمایه گذاری بدهی تأثیر بگذارد زیرا سرمایه گذاران دیگر هیچ مزیتی برای سرمایه گذاری در بدهی ندارند. منابع مالی. همچنین ممکن است بر بازار اوراق قرضه تأثیر منفی بگذارد.