صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک هند: صندوق‌های سرمایه‌گذاری هندی قبل از شروع تغییرات مالیاتی شاهد جریان‌های بدهی هستند – مدیران صندوق

چندین مدیر صندوق در روز سه‌شنبه گفتند که صندوق‌های سرمایه‌گذاری هندی شاهد جهش ورودی به طرح‌های بدهی‌محور پیش از تغییر در فرآیند مالیاتی این کشور از اول آوریل هستند.

بر اساس اصلاحات اخیر در لایحه مالی، این کشور بر سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری متقابل بدهی به عنوان سود سرمایه کوتاه مدت مالیات خواهد داد – حرکتی که بیم آن می رود برخی از مزایایی را که تاکنون این سرمایه گذاری ها را محبوب کرده است، از بین ببرد.

مورتی ناگاراجان گفت: ما شاهد ورود ورودی‌های روز دوشنبه بودیم و انتظار می‌رود در چند روز آینده در صندوق‌های سررسید هدف، وجوه کوتاه‌مدت و همچنین صندوق‌های اوراق مشارکت شرکت‌ها جریان‌های ورودی بیشتری وجود داشته باشد، همچنین در صندوق‌های اوراق قرضه دولتی نیز ورودی‌هایی مشاهده می‌شود. رئیس سرمایه گذاری با درآمد ثابت در مدیریت دارایی تاتا.


سرمایه گذاری های انجام شده قبل از 31 مارس طبق قوانین فعلی مشمول مالیات می شوند که منجر به عجله می شود.

حداقل دو مدیر صندوق سرمایه گذاری مشترک، پس از تصمیم دولت مبنی بر حذف مزایای مالیاتی بلندمدت برای صندوق های سرمایه گذاری بدهی، حدود 50 میلیارد روپیه (608.35 میلیون دلار) در سیستم برآورد کرده اند.

این در تضاد کامل با خروج از طرح های بدهی است که معمولاً در ماه مارس انجام می شود.

پانکاج پاتاک، مدیر صندوق با درآمد ثابت در مدیریت دارایی کوانتوم، گفت: «صنعت گسترده‌تر پس از اعلام مالیات شاهد جریان‌هایی است و صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند اوراق با مدت زمان بیشتری را خریداری کنند». به گفته مدیران صندوق، این تغییر می‌تواند باعث رشد سپرده‌های بانکی شود و منجر به کاهش جریان ورودی در برخی از طرح‌های صندوق‌های مشترک بدهی شود.

فعالان بازار که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که مدیران صندوق توصیه می کنند که سرمایه گذاران خرد، افراد با ارزش خالص بالا و شرکت ها در طرح های بدهی سرمایه گذاری کنند.

ناگاراجان از مدیریت دارایی تاتا افزود که پول در اوراق قرضه شرکتی با مدت تصدی سه سال یا بیشتر و همچنین اوراق قرضه دولتی سرمایه گذاری می شود.

مدیران صندوق گفته اند که زمانی که این اقدام موثر واقع شود، تقاضا برای اوراق قرضه شرکتی به ویژه با سررسید بالاتر از سه سال ممکن است ضعیف شود. با این حال، همه موافق نیستند.

دوانگ شاه، رئیس مشترک، درآمد ثابت در صندوق سرمایه گذاری مشترک Axis گفت: “به طور کلی، من این را به عنوان یک کاهش دهنده بزرگ برای کل دسته بدهی نمی بینم. صندوق های سرمایه گذاری نقدینگی را فراهم می کنند، که در غیر این صورت در دسترس نیست.”

“اگر کسی بخواهد از منافع حاصل از افزایش سرمایه بهره مند شود، صندوق های سرمایه گذاری مشترک همچنان یکی از گزینه های ارجح خواهند بود.”

(1 دلار = 82.1900 روپیه هند) (گزارش توسط Dharamraj Dhutia؛ ویرایش توسط Nivedita Bhattacharjee)