صندوق سرمایه‌گذاری مشترک محور: صندوق سرمایه‌گذاری متقابل محور مبارزه‌شده، رده بالایی را تغییر می‌دهد

چندرش نیگام از سمت مدیر عامل و مدیر اجرایی شرکت مدیریت دارایی اکسیس در اولین جابجایی خود پس از تحقیقات ناظر بازار سرمایه در مورد اتهامات جدی علیه تاجر اصلی سابق آن، ویرش جوشی، کنار رفت.

بی گوپکومار، رئیس Axis Securities به عنوان مدیر اجرایی جدید هفتمین شرکت بزرگ مدیریت دارایی کشور و آشیش گوپتا، رئیس سابق تحقیقات هند در بانک Credit Suisse سوئیس، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری جدید این بانک خواهد بود. .

این تغییرات با هدف بازیابی اعتماد سرمایه‌گذاران به صندوق سرمایه‌گذاری مشترک صورت می‌گیرد، زیرا شکست‌های پیشین و عملکرد ضعیف اخیر طرح‌های آن، اعتبار مدیر دارایی را تخریب کرده است.


هیئت مدیره، Gopkumar را به عنوان MD و مدیر عامل Axis AMC از 1 می 2023 تا 30 آوریل 2026 منصوب کرده است. این گروه هنوز رئیس جدیدی را برای Axis Securities معرفی نکرده است. گوپکومار از اکتبر 2019، پس از مدتی که با Reliance Securities به عنوان مدیر عامل آن و مدیریت نقش‌های ارشد در Kotak Securities و Kotak Mahindra Bank، ریاست Axis Securities را بر عهده داشت.

گوپتا پس از 14 سال حضور در Credit Suisse به Axis Mutual می‌پیوندد، جایی که گزارش او با عنوان “خانه بدهی” در سال 2012 که هشداری اولیه درباره سطوح بالای بدهی در بسیاری از گروه‌های تجاری پیشرو کشور بود، او را به رسمیت شناخت. این اولین ماموریت گوپتا به عنوان مدیر صندوق خواهد بود.

آمیتاب چودری، مدیر عامل بانک اکسیس که همچنین رئیس اکسیس است، گفت: “با این انتصاب ها، صندوق سرمایه گذاری مشترک اکسیس مشتاقانه منتظر سرمایه گذاری بر تجربه و رهبری Gopkumar در ایجاد مشاغل توزیع بزرگ و درک عمیق Ashish از بازارهای سرمایه و اجزای آن خواهد بود.” شرکت مدیریت دارایی. “ما از چاندرش به خاطر رهبری و مشارکتش در شرکت مدیریت دارایی Axis با مسئولیت محدود تشکر می کنیم.”

بر اساس اطلاعیه محور، نیگام درخواست کرده بود که برای یک دوره دیگر به عنوان سرپرست و مدیرعامل خانه صندوق برای پیگیری سایر علایق شخصی و حرفه‌ای انتخاب نشود. نیگام، یک مدیر باتجربه صنعت صندوق سرمایه گذاری مشترک، در 1 ژوئیه 2009 به عنوان رئیس سهام به Axis AMC پیوست و در 1 می 2013 به سمت MD و مدیرعامل ارتقا یافت. تحت رهبری او، Axis Mutual با صندوق افزایش یافت. پرش خانه به ده جایگاه برتر از نظر دارایی های تحت مدیریت. طرح‌های سهام آن نیز تقریباً تا سال 2020 جزو بهترین عملکردها بودند. در دو سال گذشته، عملکرد طرح‌های سهام آن تحت فشار قرار گرفته است. Axis Mutual که از سبک سرمایه‌گذاری «رشد» پیروی می‌کند، در یک سال گذشته بیشتر طرح‌های سهام خود را به دنبال افزایش نرخ‌های بهره و تغییر سلیقه سرمایه‌گذاران به سبک سرمایه‌گذاری «ارزش» پشت سر گذاشته است. . طرح‌های آن نیز به دلیل حادثه تجارت داخلی از بین رفت.

مشاوران سرمایه گذاری انتظار دارند که تغییرات در مدیریت باعث بهبود احساسات سرمایه گذاران شود.

Sanjay Shah، MD، Prudent Corporate Advisory می‌گوید: «این تغییرات خانه صندوق را تقویت می‌کند و اکنون وضعیت بسیار بهتری خواهد داشت.

دارایی‌های Axis Mutual به ارزش 2.48 میلیون کرور روپیه در 31 دسامبر 2022 اداره می‌شود.

مشاوران مالی مانند وینیت ناندا، بنیانگذار SIFT Capital می‌گویند که سرمایه‌گذاران باید فعلاً به سرمایه‌گذاری‌های خود ادامه دهند و منتظر بمانند تا CIO جدید قبل از هر تصمیمی، فلسفه سرمایه‌گذاری خود را توضیح دهد.

ناندا گفت: “مدیریت جدید به شروع کارها در یک صفحه تمیز کمک خواهد کرد.” این به بازنگری سیستم‌ها و پایه‌گذاری دور بعدی رشد کمک می‌کند.» مقامات صنعت صندوق های سرمایه گذاری می گویند که گوپتا در این مقطع زمانی در نقش جدید خود به عنوان CIO با یک وظیفه سخت مواجه است زیرا او هرگز پول عمومی را مدیریت نکرده است.