صندوق سرمایه گذاری مشترک نیپون هند بیشترین برگه ها را در سال مالی 23 اضافه می کند. آمار در فشار دیجیتال، آگاهی نزدیک به 2 کرور است

افزایش آگاهی در مورد صندوق های سرمایه گذاری مشترک و سهولت تراکنش ها از طریق فشار دیجیتال باعث شد که حساب های سرمایه گذار صندوق سرمایه گذاری مشترک نیپون هند در پایان سال مالی 2022-23 به نزدیک به 2 کرور افزایش یابد و آن را به بزرگترین صندوق سرمایه گذاری از نظر تعداد برگه تبدیل کند. مدیر عامل شرکت ساندیپ سیکا گفت. این صندوق در دو سال مالی گذشته (سال مالی 21 تا سال مالی 23) رشد ثابتی در تعداد برگه های خود داشته است زیرا در طول دوره 96.42 هزار حساب سرمایه گذار اضافه کرده است و تنها در سال مالی گذشته، 26.2 هزار برگ اضافه کرده است. داده های گردآوری شده توسط انجمن صندوق های سرمایه گذاری مشترک در هند (Amfi).

داده ها نشان می دهد که از نظر تعداد کل برگ، این اعداد از 99.82 میلیون در مارس 2021 به 1.7 کرور در مارس 2022 و در نهایت 1.96 کرور در مارس 2023 افزایش یافته است.

سیکا، که مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی نیپون لایف هند است، گفت که پذیرش صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک به عنوان یک محصول سرمایه‌گذاری، همراه با فشار دیجیتال، به رشد تعداد اوراق کمک کرده است.


ما صندوق های سرمایه گذاری خرده فروشی هستیم و تمرکز ما همیشه خرده فروشی بوده است. در این صنعت، AUM (دارایی های تحت مدیریت) بسیار مهم است، اما برای شمول مالی، جذب سرمایه گذاران خرد بسیار مهم است. این سرمایه گذاران از سراسر کشور می آیند و حتی در ایالت هایی مانند UP، Bihar و Assam، ما سرمایه گذاران خود را داریم.» او به PTI گفت.

صندوق سرمایه گذاری مشترک نیپون هند (NIMF) در مورد اضافه کردن و همچنین تعداد کل برگه ها در سال مالی 23، رهبر راحت است. ICICI Prudential MF با افزودن 19.21 هزار برگ برگ در آخرین سال مالی که مجموع شمارش را به 1.66 کرور رساند، مقام دوم را به دست آورد. پس از آن صندوق متقابل HDFC با 15.14 لاخ برگ به 1.14 کرور، صندوق سرمایه گذاری مشترک SBI 14.08 لاخ برگ به 1.22 کرور و صندوق سرمایه گذاری مشترک Kotak Mahindra 8.95 لاخ برگ به 64.7 میلیون اضافه شد.

به طور کلی، صنعت صندوق سرمایه گذاری مشترک 42 بازیکن، 1.62 کرور برگه در سال 2022-23 به مجموع 14.57 کرور در مارس 2023 از 12.93 کرور در مارس 2022 اضافه کرده است.

برگه ها اعدادی هستند که برای حساب های سرمایه گذار فردی تعیین می شوند. یک سرمایه گذار می تواند چندین برگه داشته باشد. به گفته سیکا، بیشتر سرمایه گذاران صندوق سرمایه گذاری مشترک نیپون هند در رده خرده فروشی هستند و تمرکز این شرکت بر روی شهرها و شهرهای کوچک است.

صندوق سرمایه گذاری مشترک نیپون هند (NIMF) با دارایی های تحت مدیریت 2.93 میلیون روپیه تا مارس 2023، در میان پنج صندوق سرمایه گذاری مشترک برتر در کشور قرار دارد.

سیکا گفت که این شرکت که بر شهرهای کوچک متمرکز است، 19 درصد از سهم بازار AUM خود را از شهرهای B30 (مکان هایی فراتر از 30 شهر برتر) به دست می آورد که در مقایسه با میانگین صنعت 16 درصد بالاتر است.

او گفت: “مشاهده رشد در تعداد برگه ها و AUM خوشحال کننده است زیرا ما یک شرکت مدیریت دارایی تحت حمایت بانک نیستیم.”

سیکا گفت که خانه صندوق به تقویت برند خود ادامه می دهد و توسط یک سبد محصول گسترده، فرآیند مدیریت ریسک قوی و تیم تحقیقاتی با تجربه پشتیبانی می شود.

جدا از راه‌های سنتی، کسب‌وکار NIMF در پلت‌فرم‌های دیجیتال خود با افزایش مشارکت دیجیتالی در تراکنش‌های تجاری شرکت به 53 درصد، در حال افزایش است.

صندوق متقابل Reliance در سال 2019 به دنبال خرید بازوی مدیریت دارایی Reliance Capital توسط بیمه‌گر ژاپنی Nippon Life Insurance، به صندوق مشترک نیپون هند تغییر نام داد. اکنون NIMF بزرگترین AMC متعلق به خارجی در هند است که شرکت بیمه عمر نیپون 73.66 درصد از سهام آن را در اختیار دارد.