صندوق سرمایه گذاری مشترک: Sebi از MF ها می خواهد تبلیغاتی را که سرمایه گذاران را در مورد بازدهی “گمراه می کنند” حذف کنند.

هیئت بورس و اوراق بهادار هند (Sebi) از صندوق های سرمایه گذاری خواسته است تا تمام تبلیغات یا تصاویری که سرمایه گذاران را در مورد بازدهی گمراه می کنند حذف کنند.

در نامه‌ای به تاریخ 3 مارس، تنظیم‌کننده بازار سرمایه به سازمان صنعت، انجمن صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک هند (AMFI) دستور داد تا از صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخواهد از این رویه خودداری کنند و مطالب تبلیغاتی مانند تبلیغات، تصاویر، جزوه‌ها و بروشورهای تولیدکننده این موارد را حذف کنند. ادعاها.

در یک ارتباط جداگانه در 5 مارس، AMFI گفت که مشاهده کرده است که صندوق‌های سرمایه‌گذاری متقابل تصاویری را ارائه می‌کنند که بازده آتی را بر اساس مفروضات و پیش‌بینی‌ها به تصویر می‌کشد.


“تصاویری در تبلیغات/ارائه‌ها/بروشورها/ جزوه‌ها ارائه می‌شود که سرمایه‌گذاران را به این باور می‌رساند که با نشان دادن SWP (طرح‌های برداشت سیستماتیک) به عنوان مضربی از SIP، بازده ثابتی را برای سرمایه‌گذاری‌های خود از جمله SIP (طرح‌های سرمایه‌گذاری سیستماتیک) دریافت خواهند کرد. سازمان صنعت گفت. سلب مسئولیت‌ها و مفروضات به صورت دقیق بیان می‌شوند که احتمالاً توسط سرمایه‌گذاران نادیده گرفته می‌شوند.»

ایمیل های Sebi و AMFI در مورد این موضوع تا روز چهارشنبه بی پاسخ بود.

در تلاش برای افزایش فروش، مدیران دارایی های مختلف تصاویر جذابی را ارائه کردند که بازده سرمایه گذاری ماهیانه SIP خود را برای 20 سال پیش بینی می کرد. هنگامی که یک مجموعه پس از 20 سال ایجاد شد، این آگهی می گوید سرمایه گذارانی که خواهان درآمد منظم هستند می توانند سرمایه گذاری های خود را به طور منظم از طریق مسیر SWP خارج کنند. این تصویر همچنین نشان داد که با وجود عقب نشینی، سرمایه محافظت شده و حتی رشد می کند.

AMFI گفت که چنین تبلیغاتی مبهم است و احتمالاً توسط سرمایه گذاران سوء تفاهم می شود و با روح و متن مقررات Sebi مطابقت ندارد. همچنین از صندوق های سرمایه گذاری خواسته شده است که یک نسخه از این ارتباط را در اختیار هیئت مدیره مدیریت دارایی خود قرار دهند. شرکت ها و متولیان