صندوق مشترک Edelweiss: Edelweiss برای ادغام Bharat Bond ETF 2023 با 2025

صندوق مشترک Edelweiss ETF Bharat Bond 2023 را با Bharat Bond ETF 2025، طرح بعدی این مجموعه، ادغام خواهد کرد. در کنار این، صندوق وجوه (FoF) نیز ادغام خواهد شد. هیئت تنظیم کننده بازار اوراق بهادار و بورس هند (Sebi) هیچ اعتراضی به پیشنهاد ادغام این دو طرح اعلام نکرده است.

ادغام داوطلبانه است و سرمایه گذاران باید رضایت خود را به صورت آنلاین یا فیزیکی بین 14 مارس تا 12 آوریل با خانه صندوق اعلام کنند. در صورت عدم رضایت، پول در سررسید توسط خانه صندوق بازگردانده می شود.

صندوق سرمایه گذاری مشترک Edelweiss در نامه ای به صاحبان واحد گفت: “با انجام این کار می توانید از نرخ های بهره بالاتر فعلی بهره مند شوید و از مزایای نمایه سازی اضافی بهره مند شوید که باعث کاهش بدهی مالیاتی شما می شود.”


طبق قانون مالیات بر درآمد 1961، این ادغام ها منجر به سود یا زیان سرمایه برای طرح های ادغام نمی شود، بلکه به عنوان سرمایه گذاری مستمر در طرح بعدی تلقی می شود.

Bharat Bond ETF-April 2025 در حال حاضر بازدهی 7.84٪ را ارائه می دهد و دارایی دارایی های 9600 کرور روپیه و دارایی های شرکت های دولتی با رتبه AAA است، در حالی که Bharat Bond ETF-FoF دارایی های 3900 کرور است. ETF دارای نسبت هزینه کمتر از 1 نقطه پایه است، در حالی که FoF دارای نسبت هزینه 5 امتیاز پایه است.

یک نقطه پایه یک صدم درصد است.

جویدیپ سن، مربی شرکتی- بدهی، گفت: «بازدهی جذاب، نسبت هزینه پایین و کارایی مالیاتی، این شرط را برای سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند به تخصیص بدهی برای یک افق زمانی دو ساله ادامه دهند، تبدیل می‌کند. در دسامبر 2019 راه اندازی شد و از زمان آغاز به کار به سرمایه گذاران بازدهی سالانه 6.5 درصدی داده است. دارایی 7800 کرور روپیه است، در حالی که FoF دارایی 4200 کرور روپیه است و از زمان آغاز به کار 6.5 درصد بازدهی داشته است.