صندوق های سرمایه گذاری مشترک کیف پول های الکترونیکی: سبی: کیف پول های الکترونیکی برای سرمایه گذاری در صندوق های مشترک باید با هنجارهای KYC مطابقت داشته باشند.

سبی، رگولاتور بازار سرمایه روز پنجشنبه گفت، کیف پول های الکترونیکی مورد استفاده برای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری مشترک باید با هنجارهای KYC تجویز شده توسط بانک مرکزی هند (RBI) مطابقت داشته باشد. رگولاتور در بخشنامه خود گفته است که این مقررات از اول ماه می 2023 قابل اجرا خواهد بود.

هیئت بورس و اوراق بهادار هند (Sebi) در بخشنامه مورخ 8 مه 2017، استفاده از کیف پول الکترونیکی را برای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری در محدوده سقف 50000 روپیه برای سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران، به ویژه نسل جوان – مجاز دانست. این ابزارها را از طریق کیف پول الکترونیکی و/یا پول نقد به ازای هر صندوق مشترک در سال مالی خریداری کنید.

این اقدام همچنین بخشی از تلاش‌ها برای ترویج پرداخت‌های دیجیتال در صنعت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و هدایت پس‌انداز خانوارها به بازار سرمایه بود.


صندوق های سرمایه گذاری متقابل ابزارهای سرمایه گذاری هستند که از مجموعه ای از وجوه جمع آوری شده از تعدادی سرمایه گذار تشکیل شده است. وجوه در سهام، اوراق قرضه و ابزارهای بازار پول و غیره سرمایه گذاری می شود.

سبی گفت: این بخشنامه به منظور حفظ منافع سرمایه گذاران در اوراق بهادار و ارتقای توسعه و تنظیم بازار اوراق بهادار صادر شده است.

داستان های ET Prime را از دست ندهید! به روز رسانی روزانه کسب و کار خود را در واتس اپ دریافت کنید. اینجا کلیک کنید!