طرح صندوق اولیه استارتاپ هند: تاکنون 611 کرور روپیه به انکوباتورهای تحت طرح صندوق اولیه استارتاپ اختصاص داده شده است.

یک مقام رسمی روز سه شنبه گفت که دولت 611 کرور روپیه به انکوباتورها اختصاص داده است و از این تعداد، 61 کرور روپیه تا کنون به استارت آپ های تحت طرح صندوق بذر اختصاص داده شده است. در آوریل 2021، دولت استارتاپ India Seed Fund Scheme (SISFS) را با مجموع 945 کرور روپیه راه اندازی کرد.

این مجموعه در چهار سال آینده (تا سال 2025) برای تأمین بودجه اولیه به استارت‌آپ‌های واجد شرایط از طریق انکوباتورهای واجد شرایط در سراسر هند تقسیم می‌شود.

هدف این صندوق ارائه کمک های مالی به استارتاپ ها برای اثبات مفهوم، توسعه نمونه اولیه، آزمایش محصول، ورود به بازار و تجاری سازی است.

منمیت ناندا، دبیر مشترک دپارتمان ارتقای صنعت و تجارت داخلی (DPIIT) به خبرنگاران گفت که این طرح دو سال کامل شده است و به ارتقای نوآوری کمک می کند.

وی گفت: تاکنون 165 دستگاه جوجه کشی در قالب این طرح انتخاب شده و 611 میلیارد ریال برای آنها تصویب شده است.

او گفت: “بیش از 1000 استارتاپ تا کنون از این طرح بهره مند شده اند.” وی افزود که در صورت نیاز این بخش به دنبال بودجه بیشتری خواهد بود.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


او گفت: “ما می توانیم از بودجه 945 کرور روپیه ای به طور کامل استفاده کنیم.”

او همچنین گفت که DPIIT در حال انجام یک ارزیابی شخص ثالث از “طرح صندوق سرمایه گذاری راه اندازی هند” است تا تاثیر آن را در زمین ببیند.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.