طرح صندوق اولیه راه‌اندازی هند: DPIIT ارزیابی شخص ثالث طرح صندوق اولیه استارت‌آپ هند را انجام می‌دهد.

یک مقام ارشد دولتی روز سه شنبه گفت که وزارت ارتقای صنعت و تجارت داخلی (DPIIT) در حال انجام یک ارزیابی شخص ثالث از طرح 945 کرور روپیه استارتاپ India Seed Fund است تا تأثیر آن را بر روی زمین ببیند.

این طرح که در آوریل 2021 راه اندازی شد، با هدف ارائه کمک مالی به استارتاپ ها برای اثبات مفهوم، توسعه نمونه اولیه، آزمایش محصول، ورود به بازار و تجاری سازی است. این صندوق برای تأمین بودجه اولیه به استارت آپ های واجد شرایط از طریق انکوباتورها در سراسر هند به چهار سال تقسیم شد.

منمیت ناندا، دبیر مشترک DPIIT گفت که این طرح به نفع جامعه استارتاپی بوده است.

“یک ارزیابی تاثیر شخص ثالث از طرح صندوق اولیه هند استارتاپ در حال انجام است. این کار توسط موسسه ملی مدیریت مالی (NIFM) انجام می شود. آنها بررسی مستقلی از نحوه سود واقعی این طرح انجام خواهند داد. آنها ارزیابی خواهند کرد. ناندا به خبرنگاران گفت: عملکرد استارت‌آپ‌ها، انکوباتورها و ببینید که چگونه این بودجه به فرصت‌های بیشتری منجر شد و همچنین به ما بازخورد خواهد داد که چگونه می‌توانیم کار خود را بهبود بخشیم.

او در اینجا به خبرنگاران گفت: حدود 98000 استارت آپ در DPIIT ثبت شده اند.

ناندا افزود: علاوه بر این، دولت 611 کرور روپیه به 165 انکوباتور اختصاص داده است و از این تعداد، 61 کرور روپیه تا کنون به استارت‌آپ‌های تحت طرح صندوق اولیه اختصاص یافته است.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


او گفت: “بیش از 1000 استارتاپ تا کنون از این طرح بهره مند شده اند.” وی افزود که در صورت نیاز این بخش به دنبال بودجه بیشتری خواهد بود. او گفت: “ما می توانیم از بودجه 945 کرور روپیه ای به طور کامل استفاده کنیم.” استارت‌آپ هند در ۱۶ ژانویه ۲۰۱۶ توسط دولت راه‌اندازی شد تا در مراحل مختلف چرخه تجاری یک استارت‌آپ، سرمایه تامین کند. بر این اساس، دولت طرح های Fund of Funds و Startup India Seed Fund را اجرا کرده است.

طرح صندوق اولیه برای استارت آپ ها در بخش های مختلف از جمله مراقبت های بهداشتی، کشاورزی، آموزش، خدمات فناوری اطلاعات و خودرو سود می برد.

وی افزود که بیش از 100 استارت آپ تحت رهبری زنان تنها در بخش مراقبت های بهداشتی مورد تایید قرار گرفته اند. این طرح اثر چند برابری دارد.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.