فرانک: بنیانگذار استارتاپ کمک دانشجویی فرانک به اتهام کلاهبرداری دستگیر شد

مقامات روز سه‌شنبه گفتند، بنیانگذار فرانک، یک شرکت استارت‌آپ کمک وام دانشجویی که جی‌پی مورگان چیس آن را دو سال پیش به مبلغ ۱۷۵ میلیون دلار خریداری کرد، به اتهام فریب دادن این غول مالی با افزایش چشمگیر تعداد مشتریان شرکتش دستگیر شده است.

چارلی جاویس، 31 ساله، اهل میامی بیچ، فلوریدا، دوشنبه شب در نیوجرسی به اتهام توطئه، سیم و کلاهبرداری بانکی دستگیر شد.

یک سند اتهام در دادگاه فدرال منهتن می گوید که او ادعا می کند شرکت او بیش از چهار میلیون کاربر دارد در حالی که کمتر از 300000 مشتری دارد.

مقامات گفتند جاویس، که در فهرست فوربس 2019 “30 زیر 30” ظاهر شد، 45 میلیون دلار از این کلاهبرداری به دست آورده است.

جاویس و وکیلش پس از اینکه جاویس یک وثیقه 2 میلیون دلاری را امضا کرد و در صورتی که افسران دادگاه تشخیص دهند لازم است، با منع آمد و شد و نظارت الکترونیکی موافقت کردند، از اظهار نظر خودداری کردند. او همچنین موافقت کرد که به جز با مادرش و دوست پسر مادرش، با افراد کلیدی پرونده – از جمله سرمایه گذاران – تماس نگیرد.

دادستان ایالات متحده، دامیان ویلیامز، در انتشاری گفت که جاویس “درگیر یک طرح وقیحانه” برای کلاهبرداری از شرکت مالی خریدار با جعل اطلاعات برای حمایت از دروغ هایی است که او گفته بود تا ده ها میلیون دلار از فروش شرکت خود به دست آورد.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


وی گفت: این دستگیری باید به کارآفرینانی که برای پیشبرد کسب و کار خود دروغ می گویند هشدار دهد که دروغ هایشان دامنشان را خواهد گرفت. بر اساس یک شکایت جنایی، جاویس در سال 2017 شرکت TAPD را که تحت نام فرانک فعالیت می کرد، تأسیس کرد تا یک پلت فرم آنلاین برای ساده کردن فرآیند پر کردن درخواست رایگان برای کمک دانشجویی فدرال، یک فرم رایگان دولت فدرال که توسط دانشجویان استفاده می شود، فراهم کند. درخواست کمک مالی برای کالج یا تحصیلات تکمیلی.

در این شکایت آمده است که در سال 2021، جاویس به دنبال فروش شرکت خود به عنوان مدیر اجرایی آن به یک موسسه مالی بزرگ بود.

هنگامی که JPMC به دنبال تأیید این بود که شرکت او 4.25 میلیون مشتری دارد، جاویس از مدیر مهندسی شرکتش خواست که یک مجموعه داده تولید شده مصنوعی ایجاد کند، اما آن فرد نپذیرفت.

در این شکایت آمده است که او سپس یک دانشمند داده خارجی را استخدام کرد تا مجموعه داده های مصنوعی را ایجاد کند، زیرا او به قیمت 105000 دلار در بازار آزاد اطلاعات واقعی را برای بیش از 4.25 میلیون دانش آموز خریداری کرد. اما اضافه کرد که داده‌هایی که او خریداری کرده شامل تمام اطلاعاتی که او به JPMC گفته بود توسط فرانک نگهداری می‌شد، نبود.

در یک شکایت مدنی که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارائه شد، آژانس نظارتی ادعا کرد که Javice اظهارات نادرست متعددی در مورد میلیون ها کاربر ادعایی فرانک انجام داده است تا JPMC را برای خرید فرانک که اکنون بسته شده است، ترغیب کند.

Gurbir S. Grewal، مدیر بخش اجرای SEC، در بیانیه‌ای گفت که «حتی شرکت‌های غیردولتی و در مراحل اولیه باید در اظهارات خود صادق باشند».

وی افزود: “به جای کمک به دانش آموزان، ما ادعا می کنیم که خانم جاویس در یک مدرسه قدیمی کلاهبرداری کرده است: او در مورد موفقیت فرانک در کمک به میلیون ها دانش آموز برای هدایت روند کمک های مالی کالج با تهیه داده ها برای حمایت از ادعاهای خود دروغ گفت و سپس از آن استفاده کرد. این اطلاعات جعلی برای ترغیب JPMC به یک تراکنش 175 میلیون دلاری.”

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.