فروش سهام بیشتر آمازون سامارا: انحصاری: آمازون-سامارا به دنبال مالکیت کمتری در زنجیره خرده‌فروشی بیشتر است، ممکن است تا 20 درصد از سهام را از دست بدهد

به گفته افراد آگاه، More Retail که متعلق به آمازون و شرکت سهامی خصوصی Samara Capital است، به دنبال واگذاری حدود یک پنجم از سهام خود به سرمایه گذاران خارجی با ارزش حدود 2 میلیارد دلار است.

به گفته این منابع، ترکیب آمازون-سامارا برای این دور به دفاتر خانوادگی و سرمایه‌گذاران داخلی مراجعه کرده است، آنها گفتند که فروش سهام برنامه‌ریزی‌شده قبل از عرضه عمومی احتمالی در 12 تا 18 ماه آینده انجام می‌شود.

زنجیره خرده فروشی که زمانی بخشی از گروه Aditya Birla بود، توسط آمازون-سامارا در سال 2019 به ارزش تخمینی زیر 600 میلیون دلار خریداری شد.

مذاکرات برای کاهش 10 تا 20 درصدی بیشتر برای سرمایه گذاران داخلی قبل از IPO برنامه ریزی شده در جریان بوده است. یکی از افراد ذکر شده در بالا گفت: احتمالاً این فروش 15 درصدی به سرمایه گذاران خواهد بود.

ET در سپتامبر 2022 در مورد طرح‌های عرضه اولیه سهام More Retail با آخرین مذاکرات فروش سهام با هدف تعیین قیمت قبل از عرضه عمومی نهایی گزارش داد.

سخنگوی آمازون در پاسخ به سوال ET گفت: “ما در مورد حدس و گمان ها در مورد آنچه که ممکن است در آینده انجام دهیم یا نکنیم اظهار نظر نمی کنیم.”

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


ایمیل‌های ارسال شده به Samara Capital and More هیچ پاسخی را تا زمان انتشار روز سه‌شنبه دریافت نکردند.

آنچه در فروشگاه برای بیشتر استETtech

افراد آگاه گفتند آمازون در حال کار بر روی ادغام بیشتر فروشگاه‌های خرده‌فروشی بیشتر با خواربار فروشی آنلاین خود است که Amazon Fresh را ارائه می‌دهد. این مورد برای تقویت برنامه های رشد More در میان افزایش پذیرش آنلاین برای خواربار و ملزومات مورد بحث قرار گرفته است. در دهلی نو و بنگالورو، آمازون Fresh به صورت آزمایشی پیکاپ های فروشگاهی سفارشات خواربار آمازون Fresh خود را اجرا کرده است.

Witzig Advisory Services خانه More دارد که سامارا 51 درصد سهام را در اختیار دارد در حالی که آمازون مالک بقیه است. این سرمایه گذاری بخشی از برنامه آمازون برای داشتن یک استراتژی omnichannel قابل توجه برای تجارت مواد غذایی خود در هند است، حتی با افزایش حضور آنلاین غالب خود.

آمازون برنامه‌های بزرگی با خرده‌فروشی آفلاین در هند داشت که برای آن در Future Coupons – که خرده فروشی آینده کیشور بیانی را اداره می‌کرد – در سال 2019 سرمایه‌گذاری کرد. با این حال، از زمانی که Reliance Industries نیز برنامه‌های خرید خود را اعلام کرد، درگیر یک مبارزه قانونی بر سر این معامله شده است. دارایی های خرده فروشی گروه آینده.

قبل از نبرد قانونی، آمازون همچنین از فروشگاه‌های Future Retail’s BigBazaar برای عرضه‌های مواد غذایی خود استفاده می‌کرد. این شامل پیشنهاد قبلی خرید خواربار فروشی بزرگ، پنتری بود. در سال 2021، Pantry با Amazon Fresh ادغام شد تا یک محصول یکنواخت برای مشتریان هندی آمازون ایجاد کند.

در ژانویه امسال، Coda Holdings Singapore، یک نهاد متعلق به آمازون، نزدیک به 32 کرور روپیه در More، که بیش از 900 فروشگاه در قالب‌های مختلف در هند دارد، تزریق کرد. More Retail درآمد تلفیقی 4929.11 کرور روپیه در سال مالی 22 را گزارش کرد که در مقابل 4844.44 کرور در سال مالی 2021 بود. زیان ها در سال مالی 22 به بیش از 474 کرور روپیه افزایش یافت، در مقایسه با 104 کرور روپیه در سال مالی 21.

بودجه و بودجه بیشترETtech

پرونده های نظارتی در مورد تزریق نقدی اخیر و حسابرسی مالی More از طریق پلتفرم هوش تجاری Tofler تهیه شده است.

ET گزارش داده است که قبل از تزریق صندوق در ژانویه، حدود 200 کرور روپیه در سال مالی منتهی به مارس 2023 در More مادر ویتزیگ تزریق شد.

More در ابتدا با عنوان Trinetra در سال 1986 شروع به کار کرد و در نهایت از سرمایه گذاران سهام خصوصی پول جمع آوری کرد. گروه Aditya Birla آن را در سال 2007 خریداری کرد و آن را تغییر نام داد.

آمازون تازه

حتی زمانی که یک معامله سرمایه گذاری بالقوه در More در حال انجام است، زنجیره خرده فروشی ممکن است نقش بیشتری در عرضه خواربار فروشی آمازون در کانال آنلاین داشته باشد. طبق بحث‌های جاری، بحث‌هایی در مورد ادغام نزدیک‌تر با Amazon Fresh و More، آنلاین وجود دارد. More Fresh برند خود زنجیره خرده‌فروشی در محصولات خواربار تازه است، در حالی که مارک‌های مواد غذایی غیرغذایی مانند More Essentials، My و دیگران نیز دارد.

مدیران صنعت به ET گفته اند که آمازون از زمانی که در سال 2021 عمودی خواربارفروشی را اصلاح کرد، با رقابت رقبای خود در قالب های مختلف در فضای خواربارفروشی الکترونیکی مواجه شده است. BigBasket متعلق به تاتا بزرگترین بازیکن خواربارفروشی الکترونیک در هند در حال حاضر است، در حالی که متعلق به والمارت است. Flipkart و دیگران نیز در این فضا فعالیت می کنند.

آمازون وارد بخش به اصطلاح تجارت سریع نشده است، جایی که بازیگران برجسته آن عبارتند از Swiggy’s Instamart، Zomato’s Blinkit، Zepto و دیگران.

بحث بر سر ارائه تنها یک برند به صورت آنلاین و آفلاین نیز وجود دارد. این همچنین ارزش More را در کانال‌ها افزایش می‌دهد. اما هنوز هیچ تصمیمی قطعی نشده است.» در حال حاضر آمازون در حال اجرای کمپین تبلیغاتی جدیدی با بازیگری Manoj Bajpayee برای تبلیغ Fresh است.

آمازون در مورد بحث های مربوط به اصلاح نام تجاری برای تجارت مواد غذایی خود نیز اظهار نظر اضافی ارائه نکرد.

پذیرش آنلاین برای خواربارفروشی در طول شیوع کووید-19 با فشار زیادی روبرو شد. متعاقباً، با باز شدن کامل فروشگاه‌های آفلاین، بازارهای آنلاین به اهمیت یک مدل همه‌کانالی برای تأمین منابع و همچنین ارائه یک خروجی اضافی به مشتریان پی بردند.

در واقع، آمازون Whole Foods را در ایالات متحده برای یک بازی همه‌کاناله خریداری کرد تا به مشتریان خود خدمات بهتری ارائه دهد و از شبکه فروشگاه‌های خرده‌فروشی استفاده کند. در آگوست 2021، ET گزارش داد که آمازون در حال ارزیابی پیکاپ شکاف دار برای سفارشات آنلاین خود در فروشگاه های خرده فروشی بیشتر در بنگالورو است. از آن زمان، این سرویس به شهرهای دیگر گسترش یافته است.

همه اینها در زمانی اتفاق می‌افتد که در سطح جهانی، آمازون شاهد کاهش سرعت کسب‌وکار بوده و در حال کاهش هزینه‌ها برای مقاومت در برابر شرایط اقتصاد کلان است. حدود 27000 نفر را در نقش های شرکتی اخراج کرده است، از جمله حدود 1000 نفر در هند. در اواخر سال گذشته، کسب‌وکارهای اولیه مانند تحویل غذا، edtech و یک بازوی توزیع را در هند تعطیل کرد.

هفته گذشته، آمازون در درآمدهای سه ماهه خود اعلام کرد که فروش خالص آن از عملیات بین المللی – از جمله هند – در سه ماهه اول سال 2023 ثابت مانده است، حتی با کاهش اندک زیان از این بازارها. برای سه ماهه منتهی به 31 مارس، شرکت مستقر در سیاتل 1.24 میلیارد دلار از فروش خالص 29.1 میلیارد دلار از عملیات بین‌المللی زیان وارد کرد. این رقم در سال گذشته به ترتیب 1.28 و 28.7 میلیارد دلار بود.

هند نیز برخلاف سه ماهه‌های گذشته هیچ اشاره‌ای در تماس پس از درآمد پیدا نکرد.