فین تک ها: در میان قوانین سختگیرانه، فین تک ها استخدام کارشناسان حقوقی را افزایش می دهند

علیرغم بادهای منفی جهانی، ادامه زمستان سرمایه گذاری و اخراج کارکنان در بخش استارت آپ های هند، تعداد فزاینده ای از شرکت های فناوری مالی در حال تقویت تیم های حقوقی داخلی خود هستند، زیرا مقررات سختگیرانه محیط عملیاتی را سخت تر می کند.

به گفته شرکت‌های برتر جستجوی اجرایی و کارشناسان صنعت، استارت‌آپ‌های فین‌تک به دنبال استخدام افراد حرفه‌ای با تخصص قانونی و انطباق هستند.

داده‌های شرکت جستجوی اجرایی Native نشان می‌دهد که تقریباً یک چهارم از بیش از 200 حرکت حقوقی ارشد و انطباق در بخش خدمات مالی در یک سال گذشته مربوط به فین‌تک‌ها بوده است که تیم‌های حقوقی آنها را تقویت کرده‌اند.

برخی از اقدامات اخیر عبارتند از Aravind Venugopal که به عنوان اولین مشاور عمومی آکو از Khaitan & Co به آکو پیوست. Rohan Bhandari، رئیس انطباق CoinDcx که از Paytm آمده است. شیوا کومار تادیکوندا، که بانک DBS را ترک کرد تا به عنوان معاونت انطباق در CoinSwitch Kuber بپیوندد. Gaurav Dugar، مشاور عمومی، اعتبار از Shardul Amarchand; توشار تارون، رئیس بخش حقوقی فین‌تک و پرداخت‌ها در تاتا دیجیتال که به Cashfree Payments برای سرپرستی قوانین و مقررات مربوطه پیوست. انوبیر سینگ، که از Pine Labs به Paytm Payments Services پیوست و Baljit Singh Kalha، که شرکت حقوقی Titus & Co را ترک کرد تا به عنوان مشاور عمومی گروه به Stashfin بپیوندد.

وینال ویکامشی، مدیر بخش‌های شرکتی در Native، گفت: «فین‌تک‌ها در زمینه وام‌دهی، پرداخت‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها، تجارت، بیمه و غیره، فعالانه به دنبال استعدادهای ارشد حقوقی و انطباق برای مدیریت مقررات پیچیده و در حال تحول هستند.

او گفت که به دلیل قرار گرفتن در معرض متنوع و قابلیت تغییر در پیچیدگی های قانونی، اولویت برای متخصصان شرکت های حقوقی قوی است.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


ویکامشی افزود: «تحرک در حوزه سیاست عمومی، دعاوی حقوقی، امور نظارتی و ESG (استانداردهای زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی) استخدام یک منبع ارشد تمام وقت را تحریک می کند.» تمرکز فزاینده دولت مرکزی بر پرداخت های دیجیتال و بانک مرکزی هند به گفته کارشناسان، دستورالعمل‌های وام‌دهی دیجیتال یکی از دلایلی است که بسیاری از این استارت‌آپ‌ها به دنبال تقویت تیم حقوقی خود هستند.

نیلاشا موکرجی، مشاور مدیریت شرکت جستجو و مشاوره واهورا، گفت که استارت‌آپ‌های فین‌تک تلاش می‌کنند تا اتکا به مشاوران خارجی را کاهش دهند و برای مقابله با مازاد نظارتی بیشتر به استعدادهای قانونی داخلی وابسته باشند.

او افزود: «تقاضا برای وکیل‌های حقوقی با تخصص حقوق کیفری در حال افزایش است و مشاوره حقوقی داخلی برای توسعه محصولات نوآورانه حیاتی است.

آمیت ناوکا، معاملات شریک و استارت‌آپ‌های PwC، می‌گوید: «بیشتر این شرکت‌ها دارای مغزهای بزرگ فناوری هستند، اما اکنون با تقویت مقررات، شرکت‌ها به دنبال کارشناسان ارشد حقوقی و نظارتی هستند تا به آنها کمک کنند.»

«تعدادی از استارت‌آپ‌های فین‌تک در ۲ تا ۳ سال گذشته به طور معقولی بزرگ شده‌اند. در تمام این مدت تأکید زیادی بر جنبه فناوری وجود داشت و بین اینکه آیا این شرکت‌ها شرکت‌های فناوری هستند یا نهادهای خدمات مالی تحت نظارت، مرز باریکی وجود داشت. در حالی که این شرکت ها در حال بلوغ بودند، نهادهای نظارتی نیز در تلاش برای درک مدل های تجاری و پیامدهای آنها بودند. ناوکا افزود: در سال‌های اولیه، تنظیم‌کننده‌ها به این کسب‌وکارها اجازه می‌دادند تا بازی کنند و اکنون در حال ارائه مقررات هستند.

نها شارما، بنیانگذار و مدیر اجرایی شرکت مشاوره حقوقی و جستجوی حقوقی Avimukta گفت: “هر روز محصولات زیادی عرضه می شود و هر محصول به شدت تحت نظارت است و قوانین و مقررات سخت تر می شود.”

“از این رو وکلایی که با تجربه و قرار گرفتن در معرض دستورالعمل های حفظ حریم خصوصی داده ها هستند، که در فناوری اطلاعات بیشتری دارند، تقاضای بیشتری دارند.” او افزود: “فین تک یک حوزه تخصصی است و افراد زیادی به جز وکلای بانکی و مالی این نوع کار را انجام نمی دهند.”

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.