مالیات سیب اتحادیه اروپا: اتحادیه اروپا به دنبال حمایت دادگاه عالی برای مبارزه مالیاتی 14 میلیارد دلاری علیه اپل است

تنظیم‌کننده‌های رقابت اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه به بالاترین دادگاه این اتحادیه شکایت کردند تا دادگاه پایین‌تری را لغو کند و اپل را وادار کند که 13 میلیارد یورو (14.3 میلیارد دلار) مالیات معوقه ایرلند بپردازد.

این پرونده که پیامدهای گسترده‌ای برای صورت‌حساب‌های مالیاتی شرکت‌ها دارد، پرمخاطب‌ترین کمپین مارگرت وستاگر، رئیس ضدانحصار اتحادیه اروپا علیه معاملات نازنین بین شرکت‌های چندملیتی و کشورهای اتحادیه اروپا است.

پل جان لوونتال، وکیل کمیسیون، به دیوان عدالت اتحادیه اروپا (CJEU) گفت: «نتیجه آن تعیین خواهد کرد که آیا کشورهای عضو ممکن است به اعطای معافیت های مالیاتی قابل توجه چند ملیتی در ازای مشاغل و سرمایه گذاری ها ادامه دهند یا خیر».

کمیسیون اروپا در تصمیمی در سال 2016 اعلام کرد که دو حکم مالیاتی ایرلند برای بیش از دو دهه به طور مصنوعی بار مالیاتی اپل را کاهش داده است که در سال 2014 به 0.005٪ کاهش یافته است.

دادگاه عمومی در سال 2020 اعلام کرد که رگولاتورها استانداردهای قانونی را رعایت نکرده اند تا نشان دهند اپل از مزیت ناعادلانه ای برخوردار بوده است.

اما لوونتال به قضات دادگاه دادگستری گفت که این حکم “نقص قانونی” دارد و باید لغو شود.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


اپل استدلال های کمیسیون را رد کرد و گفت که سهم عادلانه مالیات خود را در کشور مناسب پرداخت کرده است. دانیل بیرد به دادگاه گفت: “سودهایی که ما در مورد آن صحبت می کنیم – سودهایی که کمیسیون گفت باید به این شعب در ایرلند نسبت داده شود – این سودها در واقع مشمول رژیم مالیاتی ایالات متحده بودند.”

او گفت: «اپل ذخایری را برای پرداخت مالیات های ایالات متحده ایجاد کرد و حدود 20 میلیارد یورو مالیات در ایالات متحده بر همان سودهایی که کمیسیون می گوید باید توسط ایرلند مشمول مالیات می شد، پرداخت می کند. اپل مالیات هایی را که طبق قوانین مالیاتی ایرلند مقرر شده بود پرداخت کرده است.

مجری رقابت اتحادیه اروپا در ماه‌های اخیر به دلیل چالش‌های فیات کرایسلر، که اکنون با نام‌های Stellantis، آمازون و استارباکس شناخته می‌شود، متحمل ضررهای دادگاهی شده است، اگرچه زمانی که CJEU در سپتامبر در یک پرونده معافیت مالیاتی بلژیک علیه گروهی از شرکت‌ها طرف مقابل را گرفت، به پیروزی قانونی دست یافت. چند ملیتی

انتظار می رود در ماه های آینده حکم دادگاه دادگستری صادر شود و حرف آخر را بزند.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.