ماهی پرینت سه بعدی: استارت آپ اسرائیلی Steakholder Foods نوع جدیدی از ماهی را با استفاده از چاپگرهای سه بعدی تولید می کند.

قلاب، خط و سینک خود را فراموش کنید. یک شرکت فناوری غذایی اسرائیلی می‌گوید اولین فیله ماهی آماده برای طبخ را با استفاده از سلول‌های حیوانی که در آزمایشگاه پرورش داده شده و رشد داده شده است، چاپ سه بعدی کرده است.

گوشت گاو و مرغ آزمایشگاهی به‌عنوان راهی برای کنار گذاشتن آسیب‌های زیست‌محیطی کشاورزی و رفع نگرانی‌ها در مورد رفاه حیوانات، توجه را به خود جلب کرده‌اند، اما شرکت‌های کمی به سمت غذاهای دریایی هجوم آورده‌اند.

استیک‌هولدر فودز اسرائیل اکنون با Umami Meats مستقر در سنگاپور برای تهیه فیله ماهی بدون نیاز به کاهش جمعیت ماهی‌ها شریک شده است.

Umami Meats سلول ها را – در حال حاضر از هامور – استخراج می کند و آنها را به ماهیچه و چربی تبدیل می کند. سپس Steakholder Foods آنها را به یک جوهر زیستی مناسب برای چاپگرهای سه بعدی خاص اضافه می کند. نتیجه: یک فیله باریک که از خواص ماهی صید شده در دریا تقلید می کند.

Umami امیدوار است اولین محصولات خود را در سال آینده وارد بازار کند، از سنگاپور و سپس، در انتظار مقررات، کشورهایی مانند ایالات متحده و ژاپن.

کشت سلولی به تنهایی برای مطابقت با هزینه غذاهای دریایی سنتی بسیار گران است، بنابراین در حال حاضر سلول های ماهی با مواد گیاهی موجود در جوهر زیستی رقیق می شوند.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


آریک کافمن، مدیر اجرایی استیک‌هولدر فودز گفت: «با گذشت زمان، پیچیدگی و سطح این محصولات بیشتر می‌شود و قیمت‌های مرتبط با تولید آنها کاهش می‌یابد. یک ظرف شیشه‌ای در چاپگر سه بعدی به جلو و عقب می‌لغزد، توده سفید فیله‌ای به طول انگشت با هر بار عبور. پوسته پوسته شدن ماهی سنتی را دارد و وقتی سرخ شده و مزه دار می شود، تشخیص تفاوت آن سخت است.

این فرآیند ساده تر از گوشت گاو است، اما معایبی نیز دارد.

میهیر پرشاد، مدیر اجرایی Umami گفت که سلول های بنیادی گاو به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته اند، اما اطلاعات کمتری در مورد ماهی وجود دارد.

او می‌گوید: «ما باید بفهمیم که سلول‌ها دوست دارند چه بخورند، چگونه رشد کنند، و ادبیات زیادی برای شروع وجود ندارد. می‌توانید تصور کنید که تعداد دانشمندانی که روی بیولوژی سلول‌های بنیادی ماهی کار می‌کنند، بخش کوچکی از دانشمندانی است که روی سلول‌های حیوانی و سلول‌های انسانی کار می‌کنند.

او گفت که آنها روندی را برای هامور و مارماهی کشف کرده اند و امیدوارند در ماه های آینده سه گونه دیگر در معرض خطر انقراض را اضافه کنند.

تامین قیمت ماهی از دریا یک چالش کلیدی است.

پرشاد افزود: “ما از مصرف کنندگان می خواهیم بر اساس طعم و مزه و آنچه که می تواند برای جهان و محیط سیاره ای انجام دهد انتخاب کنند. و ما می خواهیم هزینه را به عنوان در نظر گرفتن از جدول حذف کنیم.”

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.