مجوز Jupiter: Neobank Jupiter مجوز NBFC را تضمین می کند. بدهی را افزایش می دهد تا کسب و کار وام دهی را افزایش دهد

استارت‌آپ نئوبانکینگ Jupiter مجوز یک شرکت مالی غیربانکی (NBFC) را از بانک رزرو هند (RBI) دریافت کرده است، توسعه‌ای که به آن کمک می‌کند اعتبار از حساب‌های خود جمع کند.

جیتندرا گوپتا، بنیانگذار Amica Financial Technologies Ltd. مستقر در بنگالورو که این استارت آپ را اداره می کند، به ET گفت که Jupiter یک مدیر اجرایی حرفه ای را برای اداره NBFC استخدام خواهد کرد.

این توسعه برای مشتری قابل توجه است که در غیر این صورت عملیات وام دهی خود را از طریق NBFCهای شریک افزایش داده است.

مشتری تحت حمایت سکویا و تایگر گلوبال قصد دارد از کسب و کار وام دهی با حدود 100 کرور روپیه سرمایه گذاری کند و 100 کرور روپیه بدهی اضافی برای تامین مالی عملیات اعتباری NBFC جمع آوری کند. هدف آن پرداخت سالانه 600 تا 700 کرور روپیه به صورت وام های شخصی کوتاه مدت و میان مدت است.

NBFC تحت Amica Finance، یک نهاد مجزا، مستقر خواهد شد.

ساختار سهام مشتریETtech

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید

گوپتا در گفتگوی انحصاری با ET گفت که این توسعه در پس‌زمینه تحولات نظارتی اخیر در زمینه وام‌دهی دیجیتال قابل توجه است.

گوپتا گفت: “با توجه به مشتریان فعلی ما که بیش از 2 میلیون نفر است، ما قادر خواهیم بود در مقیاسی عمل کنیم تا رشد کسب و کار را هدایت کنیم.”

مجوز NBFC به افزایش درآمد فین تک چهار ساله و افزایش حاشیه در وام کمک می کند. علاوه بر این، به جای اینکه صرفاً به عنوان یک ارائه دهنده خدمات وام (LSP) کار کند، می تواند به طور مستقیم به مشتریان خدمات ارائه دهد.

انتظار می‌رود که ژوپیتر در وام‌هایی با مدت زمان طولانی‌تر از سه تا 24 ماه، با اندازه بلیط بالاتر از 75000 روپیه تا 1 میلیون روپیه بازی کند. میانگین مدت وام در پلت فرم مشتری در حال حاضر کمتر از شش ماه است و اندازه بلیط حدود 30000 روپیه است. به حدود 25000 کاربر اعتبار پرداخت کرده است.

این شرکت تا به امروز بیش از 160 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است و آخرین ارزش آن بیش از 700 میلیون دلار بود.

شرط بندی وام مشتری

ژوپیتر که به عنوان یک نئوبانک شروع به کار کرده است، مشتاق ساخت یک محصول اعتباری بوده است. با Bullet، محصول اعتباری ساخته شده بر روی ریل UPI شروع شد، اما در سال 2021 متوقف شد.

در نهایت، این شرکت با مشارکت با Trillionloans Fintech، که پلتفرم وام دهی Liquiloans را به صورت همتا به همتا یا P2P اداره می کند، عملیات وام دهی خود را دوباره راه اندازی کرد.

به گفته این شرکت، در پنج ماه پس از راه اندازی مجدد، ژوپیتر از طریق ارائه دسترسی به دستمزد کسب شده (EWA) و وام های شخصی به کاربران، دفتر وامی بیش از 100 کرور روپیه ایجاد کرده است.

EWA نوعی پیشنهاد وام است که به کارکنان اجازه می دهد تا قبل از تاریخ های تعیین شده حقوق و دستمزد به حقوق خود دسترسی داشته باشند. گوپتا گفت ژوپیتر به دنبال راه‌اندازی رسمی UPI به صورت اعتباری از طریق شرکا خواهد بود، زیرا این سرویس فقط برای بانک‌ها در دسترس است.

مشاغل مشتریETtech

اکنون، با پخش مستقیم NBFC، مشتری دومین خط درآمدی فراتر از سرمایه گذاری ها و توزیع وجوه متقابل را اضافه کرده است. از طریق افتتاح سپرده جدید و حساب های حقوق و دستمزد با همکاری بانک فدرال، مشتریان را جذب می کند.

“به طور کلی، نحوه عملکرد یک بانک این است که ابتدا به مشتریان کمک می کند تا حساب های بدهی (یا سپرده) ایجاد کنند، روابط ایجاد کنند و سپس شروع به ایجاد درآمد از طریق وام دادن یا محصولات کارمزد (سرمایه گذاری) می کنند. اگر متوجه شده باشید، ما قبل از عرضه این محصولات به ایجاد یک پایگاه مشخص از مشتریان (1 میلیون) نگاه کردیم. بدون یک پایگاه مشتری فعال، فروش متقابل کار نخواهد کرد،” گوپتا به ET گفت. او گفت: «ما هنوز یک باند چهار ساله داریم.

در سال مالی 22، مشتری 42 میلیون روپیه درآمد عملیاتی داشت و 164 کرور ضرر داشت. گوپتا انتظار دارد که «درآمد جامد» تا سال مالی 24 با افزایش خطوط درآمد جدید به دست بیاید.

گوپتا گفت: «تقریباً 5 درصد از پایگاه کاربران ما در حال حاضر شروع به باز کردن SIP (طرح سرمایه‌گذاری سیستماتیک) در مشتری کرده‌اند.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.