محور AMC در مسیر عبور از مارک RUM 2 lakh cr AUM تا مارس

صندوق سرمایه گذاری مشترک محور امیدوار است که تقریباً دو برابر دارایی تحت مدیریت باشد و تا مارس از مرز 2 لور کرور عبور کند. خانه صندوق ، که در حال حاضر بیش از 1.68 دلار لورر دارایی را اداره می کند ، که بیشتر آن از صندوق های مرتبط با سهام است ، روز چهارشنبه صندوق ویژه ویژه ای را راه اندازی کرد که هدف آن تهیه 1.300-1.500 کرور ، مدیر عامل Axis AMC است. و مدیر اجرایی چاندرش کومار نیگام گفت.

صندوق جدید یک طرح سهام آزاد است که از یک موضوع خاص با تمرکز بر سرمایه گذاری در فرصت های رشد ناخوشایند با سرمایه گذاری در بازارهای داخلی و جهانی و همچنین در کل طیف بازار پیروی می کند.

وی گفت که سرمایه گذاری های خارج از کشور توسط شرودر ، صاحب 25 درصد در AMC ، انجام می شود و افزود که آنها همچنین هدف قرار دادن حداقل 50،000 سرمایه گذار خرده فروشی در این طرح هستند.

“به دلیل فروش گسترده ، ناشی از همه گیری ، ما FY20 را با کاهش شدید AUM در حدود 1.16 لور کرور بستیم. اما از آن زمان ما بهبود یافته ایم ، با رشد حدود 65 درصدی به 1.68 لور کرور به عنوان نیگام به اکتبر گفت. و اگر این نرخ اجرا شود ، که احتمال آن بیشتر است ، مطمئناً تا مارس از مارک 2 لور-کرور-AUM عبور خواهیم کرد. ”

رشد قابل توجه است ، زیرا در پی کاهش شدید جریان وجوه به طرح های سهام است که کمی بیش از 50 درصد AUM محور را تشکیل می دهد ، و بقیه تحت برنامه های درآمد ثابت است.

AMC در طول سال به طور مداوم در حال رشد است. AUM آن با وجود قفل شدن در آوریل به 1.30 لور کرور افزایش یافت ، که بیشتر در ماه مه به 1.34 لور کرور و در ژوئن به 1.41 لور کرور افزایش یافت.

در ماه ژوئیه تنها بزرگترین رشد در AUM به 1.54 لور کرور مشاهده شد ، و در ماه اکتبر 1.68 لیره کرور را لمس کرد ، که بیش از 40 درصد از سال گذشته کاهش داشت ، در حالی که این صنعت تقریباً 6 درصد رشد را تجربه کرد.

وی گفت: “ما همچنان رشد صنعت پیشرو را ادامه خواهیم داد زیرا همه محصولات ما بسیار خوب عمل می كنند. ما تاكنون سرمایه گذاران خود را ناامید نكرده ایم و یكی از مهمترین دلایل این امر این است كه Axis AMC بودجه بخشی را ارائه نمی دهد” افزودن AMC همچنین در حال جلب اعتماد همه ذینفعان است.

هفتمین بزرگترین AMC است و دارای 70 برگ برگه است که بیش از 50 دلار آن برگ خرده فروشی یا سرمایه گذار است. خانه صندوق هر ماه 1.5-2 میلیارد سرمایه گذار خرده فروشی اضافه می کند.

با حدود 90،000 کرور RUM دارایی AUM ، خانه صندوق حدود 10 درصد از این بخش از صنعت را کنترل می کند ، در حالی که سهم بازار آن در برنامه های با درآمد ثابت حدود 6 درصد است ، یعنی دو سال پیش حدود 2 درصد بود.

وی در مورد اینکه آیا اتکای زیاد به سهام و صندوق های درآمد ثابت و همچنین سرمایه گذاران خرده فروشی ایمن است ، پاسخ مثبت داد ، هرچند دوست دارد که اعتماد به ورودی های نهادی کمی بیشتر شود.