موتیلال اسوال می گوید: ONDC تنها در صورتی تهدیدی برای زوماتو است که به طور معنی داری افزایش یابد.

پس از افت تقریباً 8 درصدی در سه جلسه معاملاتی گذشته، سهام Zomato به لطف گزارش Motilal Oswal که مجدداً “خرید” سهام را تکرار کرد و ادعاهای تأثیر نامطلوب ONDC بر برنامه تحویل غذا در حال حاضر را رد کرد، بازگشت.

در مقیاس فعلی، ما شواهد کافی برای تغییر پرونده اصلی خود برای Zomato نداریم. موتیلال اسوال در یادداشتی گفت: ما رتبه BUY خود را برای سهام و TP 70 روپیه تکرار می کنیم که حاکی از افزایش احتمالی 15 درصدی است.

این شرکت کارگزاری گفت که سفارش مستقیم را به عنوان یک نگرانی عمده برای صنعت درک نمی کند. با این حال، اذعان کرده است که ONDC می تواند یک تهدید بالقوه برای Zomato باشد “تنها در صورتی که به طور معنی داری در بین دسته ها افزایش یابد و به آن اجازه دهد در مقایسه با باغ های دیواری به کارایی بیشتری دست یابد”.

تحلیلگران در “تحویل در برنامه های ONDC فقط برای اولین سفارش رایگان است. در صورت تخفیف / تحویل رایگان، این هزینه باید بر عهده رستوران باشد (احتمالاً برای افزایش مزیت رقابتی در برابر دو قطبی فعلی) و پایدار نیست.” متیل اسوال گفت.

همچنین پس از اولین تحویل رایگان، در برخی موارد هزینه ارسال بیشتر از Zomato/Swiggy است. علاوه بر این، بعید است که تفاوت در قیمت‌ها برای نادیده گرفتن انتخاب گسترده‌تر گزینه‌های غذایی (مزیت حرکت زودهنگام) و ماشین تحویل روغن‌کاری شده شرکت‌های فعلی کافی نباشد.

اگرچه اضافه کرد که اگر ONDC در طول زمان به افزایش مقیاس خود ادامه دهد، این می‌تواند به یک خطر مهم تبدیل شود، زیرا باعث می‌شود بازدهی تحویل بیشتر و پایداری سیستم را فراهم کند.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


سهام Zomato در میان نگرانی ها در مورد سودآوری آن به دلیل ONDC تحت رادار قرار گرفته است.” تجارت تحویل غذا در هند با رشد طولانی مدت هنوز در مرحله نوپایی است. با سهم بازار غالب و رشد قوی در تجارت تحویل غذا و Hyperpure، ما انتظار داریم که Zomato یک CAGR قوی 29 درصدی را در سال مالی 23-25 ​​گزارش کند. در حالی که مدیریت انتظار دارد تا پایان سال مالی 24 به سوددهی برسد، ما معتقدیم که شرکت باید در سال مالی 25 شکست بخورد.”

ONDC یا شبکه باز برای تجارت دیجیتال دارای 12 میلیون فروشنده است که محصولات و خدمات خود را در پلتفرم خود می فروشند و دوباره می فروشند.

در همین حال، BofA Securities موضعی “خنثی” در مورد Zomato اتخاذ کرده و قیمت هدف را 72 روپیه قرار داده است. کارگزاری خارجی ONDC را به عنوان یک پلت فرم کلیدی در فضای تحویل غذا می بیند.

این شرکت کارگزاری همچنین خاطرنشان کرد که کاربران رده بالای Zomato/Swiggy نسبت به زمان تحویل حساس هستند و لزوماً به قیمت بسیار حساس نیستند. همچنین گفته شده است که Zomato/Swiggy در زمینه فناوری دست بالایی دارند که به آنها کنترل بهتری بر زمان استفاده از پسران تحویل می دهد.

BofA انتظار دارد که جریان اخبار در ONDC ادامه یابد که می تواند قیمت سهام Zomato را در نوسان نگه دارد.

پیش از این، دیپاک شنوی، کارشناس بازار، بنیانگذار Capital Mind نیز گفته بود که هنوز خیلی زود است که در مورد اینکه آیا ONDC بر تجارت Zomato تأثیر می گذارد یا خیر، خیلی زود است. او با این حال اذعان کرده بود: “البته، این یک چالش است. این یک تهدید است.”

کارشناس Capital Mind معتقد است که اگر این رقابت مسیر زوماتو را به سمت سودآوری تغییر دهد، در زمان مناسب مشخص خواهد شد.

سهام Zomato در ساعت 10:10 صبح با 62.20 روپیه در NSE معامله شد که 1.25 روپیه یا 2.05 درصد افزایش یافت.

این سهام عملکرد ضعیفی از Nifty50 داشته است و بازدهی 8.9 درصدی را طی یک دوره 1 ساله در مقابل افزایش 11.9 درصدی که توسط شاخص 50 سهام مشاهده می شود، داشته است.

داده های Trendlyne نشان می دهد که سهام بسیار نوسان بوده و با بتای یک ساله 1.54 معامله شده است.

(سلب مسئولیت: توصیه ها، پیشنهادات، دیدگاه ها و نظرات ارائه شده توسط کارشناسان مربوط به خود آنهاست. اینها بیانگر دیدگاه های اکونومیک تایمز نیستند)

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.