نرخ فدرال رزرو 25 bps افزایش می یابد، اما سیگنال توقف احتمالی در چرخه سفت شدن را می دهد

فدرال رزرو نرخ بهره را یک چهارم درصد افزایش داد و اشاره کرد که ممکن است این آخرین حرکت در تهاجمی ترین کمپین انقباضی از دهه 1980 با افزایش ریسک های اقتصادی باشد.

کمیته بازار آزاد فدرال روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: «کمیته به دقت اطلاعات دریافتی را رصد خواهد کرد و پیامدهای آن را برای سیاست پولی ارزیابی خواهد کرد». این بخش از بیانیه قبلی خود در ماه مارس که گفته بود کمیته «پیش‌بینی می‌کند که برخی سیاست‌گذاری‌های اضافی ممکن است مناسب باشد» را حذف کرد.

در عوض، FOMC فاکتورهای مختلفی را در نظر می گیرد «در تعیین میزانی که ممکن است تثبیت سیاست اضافی مناسب باشد».

این افزایش نرخ وجوه فدرال معیار فدرال رزرو را به محدوده هدف 5% تا 5.25% رساند که بالاترین سطح از سال 2007 بوده است، از تقریباً صفر در اوایل سال گذشته. رای به اتفاق آرا بود. سهام ایالات متحده رشد خود را حفظ کرد، در حالی که بازدهی خزانه داری و دلار کاهش یافت.

سیاستگذاران مصمم هستند تا اطمینان حاصل کنند که تورم به کاهش خود ادامه خواهد داد – به طور بالقوه با هزینه های شغلی – حتی در شرایطی که سیستم بانکی استرس مداوم را تحمل می کند، قانونگذاران انتقادات را افزایش می دهند و آخرین داده ها حاکی از ضعف در حال ظهور در بازار کار است.

در بیانیه FOMC آمده است: «شرایط سخت‌تر اعتبار برای خانوارها و مشاغل احتمالاً بر فعالیت‌های اقتصادی، استخدام و تورم تأثیر می‌گذارد». میزان این اثرات نامشخص است. این کمیته همچنان به ریسک های تورمی توجه زیادی دارد.»

FOMC در بیانیه خود در روز چهارشنبه تکرار کرد که “سیستم بانکی ایالات متحده سالم و انعطاف پذیر است.” روز سه شنبه همچنین شاهد انتشار گزارش ماهانه وزارت کار بود که نشان می داد فرصت های شغلی کاهش یافته و اخراج ها در ماه مارس افزایش یافته است، به این نشانه که بازار کار در نهایت به حالت اولیه رسیده است. شروع به احساس تأثیر انقباض پولی.

با این حال، چشم انداز افزایش بیکاری زنگ خطر را در واشنگتن به صدا در می آورد، زیرا مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2024 به سرعت در حال تغییر است.