نه همه رنگین کمان ها و تک شاخ ها: بیش از نیمی از کارمندان 24 استارتاپ برتر مشاغل جدید را کشف می کنند.

بمبئی: بیش از نیمی (51%) از کارکنان 24 تک شاخ برتر هند – ترکیبی از 12 نفر برتر از نظر سودآوری و 12 نفر برتر از نظر تعداد نفر – به دنبال فرصت های جدیدی هستند که در دو برابر شدن فعالیت های جستجوی کار در این استعداد قابل مشاهده است. بر اساس یافته های یک نظرسنجی که توسط ET انجام شده است، در شش ماه گذشته جمع آوری شده است.

24 اسب شاخدار هندی در حال حاضر مستقیماً بیش از 2.4 هزار نفر یقه سفید را استخدام می کنند. این نظرسنجی بر اساس داده‌های هیئت‌های شغلی محبوبی است که توسط شرکت‌های استخدام و کارمندی استفاده می‌شود که توسط شرکت متخصص کارکنان Xpheno جمع‌آوری شده‌اند.

یک سال پیش، استعدادهای فعال جویای کار از این گروه از شرکت ها زیر 25000 نفر بود. اکثریت (85٪) از جویندگان کار کسانی هستند که هنوز مشغول به کار هستند، در حالی که 15٪ باقی مانده در حال خدمت هستند.

شکار شغل

کمال کارانث، یکی از بنیانگذاران Xpheno، می‌گوید: «مشکلات پیرامون سرمایه‌گذاری‌ها و سخت‌تر شدن هزینه‌های اختیاری، استعدادها را در مرزها قرار داده است، بنابراین چسبندگی کارمندان به شرکت را متزلزل می‌کند.

« بازگشت به داستان های توصیه

کارانت با استناد به یافته‌های نظرسنجی گفت: 12 تک شاخ سودآور برتر، چسبندگی بهتری دارند، با تنها 18 درصد کارمند فعال در بازار کار، در حالی که 12 تک شاخ برتر از نظر تعداد کار، 36 درصد کارمندان را در جستجوی شغل دارند. “تک شاخ بزرگ بودن لزوما باعث بهبود چسبندگی و حفظ کارمندان نمی شود.”

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید

آمیت ناوکا، شریک، معاملات و استارت‌آپ‌ها، PwC، گفت: «بسیاری از کسانی که در استارت‌آپ‌های اخیر اخراج شده‌اند، لزوماً عملکرد پایینی ندارند، اما شغل خود را از دست داده‌اند زیرا کارفرمایانشان کسب‌وکارهای خاصی را متوقف کرده‌اند یا سازمان‌ها تلاش‌های خود را در اولویت قرار داده‌اند. بر اساس شرایط فعلی تأمین مالی، که منجر به بیهوده شدن بسیاری از نقش‌ها می‌شود. در نتیجه، حتی بسیاری از استارت‌آپ‌های بزرگ به دنبال کار هستند.

اخراج ها باعث ناراحتی می شود
صاحبان صنعت می‌گویند افزایش ناامنی شغلی و زمزمه اخراج‌های بیشتر در صورت عدم بهبود شرایط مالی، استعدادها را حتی در استارت‌آپ‌های بزرگ به‌هم می‌آورد و بسیاری از آنها به دنبال فرصت‌های شغلی خارج از صنعت هستند.

یکی از مقامات ارشد صنعت که نخواست نامش فاش شود، گفت: «مردم حتی در استارت‌آپ‌های بزرگ و آینده‌دار به شدت عصبی هستند، زیرا ثبات کل اکوسیستم زیر سؤال می‌رود.»

“به طور کلی، کارمندان اکوسیستم استارتاپ/یون شاخ به راحتی متوجه می شوند که آیا نبض سازمان مثبت به نظر می رسد یا خیر. در حال حاضر، مردم در بازار نگران هستند که اگر بودجه بهبود نیابد ممکن است اخراج های بیشتری رخ دهد و بسیاری از افراد را وادار به انجام این کار می کند. به طور فعال به دنبال بخش های نسبتاً پایدار باشید.”

10 نفر از 24 تک شاخ مورد بررسی، افراد را در چند فصل گذشته اخراج کرده اند. در مجموع، این تک شاخ ها در سراسر جهان از سال 2022 نزدیک به 8000 کارمند را اخراج کرده اند. این 24 تک شاخ برتر بیش از 70000 نفر را در 12 ماه گذشته استخدام کرده اند تا ساییدگی را مدیریت کنند و رشد خالص 11 درصدی را ثبت کنند.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.