نگرانی فرار مالیاتی 2250 کرور روپیه: DGGI اخطارهای نمایشی را به HDFC Bank، Go Digit، Policybazaar ارسال می کند.

اداره کل اطلاعات GST (DGGI) تحقیقات خود را علیه شرکت های بیمه به دلیل ادعای نادرست اعتبار مالیات ورودی گسترش داده است. افراد آشنا به توسعه گفتند که این اخطارها به چندین واسطه بیمه از جمله HDFC Bank، Go Digit Insurance، Policy Bazaar ارائه شده است.

در اعلامیه های ارسال شده توسط دفاتر DGGI بمبئی، غازی آباد و بنگلور ادعا شده است که این شرکت ها فاکتورهای جعلی برای بسیاری از شرکت های بیمه بدون ارائه هیچ گونه خدماتی صادر کرده اند، که طبق قانون GST یک جرم قابل مجازات با پیگرد قانونی است.

مقامات در 15 روز گذشته برای این واسطه ها احضاریه و اخطاریه ارسال کرده اند. حداقل 120 واسطه و تجمیع کننده بیمه از سراسر کشور تحت نظارت هستند.

«تحقیقات ما نشان داد که شرکت‌های بیمه از اعتبار مالیات ورودی (ITC) بدون عرضه اساسی کالا و خدمات، بر اساس فاکتورهای جعلی ارائه شده توسط این واسطه‌های بیمه، استفاده کرده‌اند. ما اخطارهایی را ارسال کرده ایم.»

درخواست‌های ایمیل و متن ارسال شده به HDFC، Policybazaar و Go Digit هیچ پاسخی را تا زمان انتشار نداشتند.

گرفتن

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید

قانون 16 قانون CGST، 2017 بیان می کند که خریدار باید فاکتوری داشته باشد که GST بر اساس آن پرداخت شده است، و چنین خریدار باید کالا یا خدمات را دریافت کرده باشد تا از اعتبار مالیات ورودی استفاده کند.

مقامات ادعا می کنند که این نهادها ترتیبی برای اعطای اعتبار مالیات ورودی نامناسب در پوشش خدمات بازاریابی ایجاد کرده بودند و فاکتورهای تقلبی با پیروی از یک روش سیستماتیک در هماهنگی با یکدیگر ایجاد می شدند.

به گفته این مقام، شرکت ها مشمول جریمه 100 درصدی خواهند بود.

این تحقیقات در سال 2022 آغاز شد و تاکنون، مقامات فراری به مبلغ 2250 کرور روپیه را شناسایی کرده‌اند و بر فاکتورهایی که از سال 2018 تا مارس 2022 جمع‌آوری شده‌اند، متمرکز شده‌اند.

به گفته آنها، مقامات مالیاتی به طور جداگانه، اخطاریه ها و احضاریه هایی را برای شرکت های بیمه ارسال کرده و در برخی موارد مالیات را دریافت کرده اند. این مقام مسئول گفت: تاکنون 700 میلیارد ریال به عنوان پیش سپرده از این شرکت ها جمع آوری شده است.
مقامات گفتند که احضار DGGI قبلاً برای 12 شرکت بیمه صادر شده است.

به گفته یک مقام مسئول، سه تحقیق در مرحله نهایی است و گزارش به زودی نهایی خواهد شد.

اداره مالیات بر درآمد نیز در حال انجام تحقیقات جداگانه در این زمینه است. بخش فناوری اطلاعات در حال بررسی اظهارنامه های مالیاتی شرکت های بیمه برای بررسی هزینه های غیرقانونی مطالبات برای پرداخت کمیسیون به این واسطه ها است.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.