وام Byjus: وام دهندگان Byju به دنبال 200 میلیون دلار پیش پرداخت برای بازسازی وام 1.2 میلیارد دلاری هستند.

وام دهندگان Byju به دنبال پیش پرداخت 200 میلیون دلار (حدود 1600 کرور روپیه) همراه با نرخ بهره بالاتر از شرکت مستقر در بنگالورو به عنوان پیش شرط برای بازسازی 1.2 میلیارد دلار (9600 کرور) وام مدت دار B (TLB) خود هستند. افراد با آگاهی مستقیم از این موضوع در حال حاضر در حال بررسی هستند.

مردم گفتند در حالی که Byju’s داوطلبانه نرخ بهره را حدود 200 واحد پایه (bps) افزایش داده است، هنوز با شرط پیش پرداخت ارائه شده توسط وام دهندگان، که شامل تعدادی از صندوق های تامینی مستقر در ایالات متحده است، موافقت نکرده است.

یک نقطه پایه یک صدم درصد است.

ET برای اولین بار در 20 مارس گزارش داده بود که بنیانگذار شرکت، بیجو راوندران، پیشنهاد داده است که نرخ بهره وام را 200 تا 300 واحد در ثانیه افزایش دهد. این مذاکره مجدد به دلیل تأخیر در ارسال صورت های مالی حسابرسی شده شرکت انجام شد. Byju’s تنها در سال گذشته، پس از 18 ماه تاخیر، درآمد 2020-2021 خود را منتشر کرد و هنوز نتایج خود را برای سال منتهی به مارس 2022 عمومی نکرده است.

Byju حسابرسی مالی_FY21_Graphic_ETTECH را انجام دادETtech

“پیش پرداخت در حال تبدیل شدن به یک نقطه دردناک در مذاکرات است، زیرا بخشی از وام دهندگان از بازی با توپ خودداری می کنند. با این حال، ممکن است وام دهندگان در نهایت با کاهش مقدار پیش‌پرداخت موافقت کنند.»

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید

بودجه جدید برای بازپرداخت بخشی از بدهی

فرد دیگری که از این بحث ها آگاه است، گفت که Byju’s ممکن است از دور جدید بودجه خود برای بازپرداخت بخشی از بدهی های TLB خود استفاده کند، اگرچه این تعداد ممکن است کوچکتر باشد.

یکی از نزدیکان به Byju که خواست نامش فاش نشود، گفت: “بحثی در مورد 200 میلیون دلار پیش پرداخت وجود داشت، اما ممکن است مبلغ کمتری باشد. مذاکرات در حال انجام است، اما شرکت در اولویت قرارداد تامین مالی خود برای بازپرداخت بخشی از بدهی خود است.”

در همین حال، وام دهندگان نیز از این شرکت خواستند تا هر دو هفته یک بار به‌روزرسانی وضعیت نقدی خود را ارائه کند.

به گفته افراد مطلع در این زمینه، Byju در حال حاضر 650 میلیون دلار در حساب های خارج از کشور خود نگهداری می کند و حدود 1500 کرور روپیه (نزدیک به 183 میلیون دلار) در صندوق های نقدی در هند پارک شده است.

Byjus Revenue Breakup_Graphic_ETTECHETtech

Byju’s همچنین در مراحل پیشرفته بستن بودجه 600-700 میلیون دلاری از طریق ترکیبی از سهام و اسکناس های قابل تبدیل است. انتظار می رود چند سرمایه گذار جدید و همچنین حامیان موجود در این دور تامین مالی سرمایه گذاری کنند. از طریق اسکناس‌های قابل تبدیل، یک شرکت یک بدهی کوتاه‌مدت دریافت می‌کند که در مرحله بعد به حقوق صاحبان سهام تبدیل می‌شود، اما هیچ ارزش‌گذاری جدیدی به شرکت نسبت داده نمی‌شود. چنین سرمایه‌گذارانی معمولاً در دور بعدی تأمین مالی یا یک موضوع عمومی از تخفیف برخوردار می‌شوند.

این شخص که قبلاً ذکر شد، گفت: انتظار می‌رود اکثر سرمایه جدید از طریق سرمایه‌گذاری سهام با همان ارزش 22 میلیارد دلاری باشد و بقیه آن در اسکناس‌های قابل تبدیل و مرتبط با رویداد نقدینگی آینده باشد.

این شخص گفت: “وام دهندگان بانک سرمایه گذاری Houlihan Lokey را درگیر کرده اند در حالی که Byju’s Rothschild & Co را به عنوان مشاور برای هدایت مذاکرات منصوب کرده است.” و افزود که وضعیت نقدی شرکت در چند ماه گذشته بدون تغییر باقی مانده است.

به گفته این شخص، این به وام دهندگان در مورد توانایی شرکت برای حفظ عملیات بدون فرو بردن ذخایر خود آرامش داده است.

سوالات ارسال شده توسط ET به Byju تا زمان انتشار بی پاسخ ماند.

Byju’s امیدوار بود تا پایان مارس قرارداد جدید را برای TLB خود ببندد، اما یکی دیگر از افراد آگاه به این موضوع گفت که بحث در مورد برخی از بندهای ذکر شده قبلاً به تأخیر منجر شده است.

Byju’s در حال حاضر 22 میلیارد دلار ارزش دارد. همانطور که توسط ET گزارش شده است، در اکتبر سال گذشته، با همان ارزش گذاری، دور تامین مالی 250 میلیون دلاری را بسته بود.

شخص سومی که از این بحث ها آگاه است، گفت: “Byju’s در حال نهایی کردن دور پس از ماه ها مذاکره در میان بررسی های مداوم روی شیوه های حاکمیت شرکتی خود، علاوه بر اجرای اقدامات کاهش هزینه برای جلوگیری از ضرر است.”

شرکت edtech زیان 4588 کرور روپیه را برای سال 2020-21 گزارش کرد که از 262 کرور روپیه در سال گذشته افزایش داشت. درآمد تعدیل شده آن از عملیات به 2280 کرور روپیه رسید که 48 درصد از درآمد پیش بینی شده حدود 4400 کرور روپیه ذکر شده در نتایج حسابرسی نشده Think & Learn Pvt Ltd، شرکت مادری که برند Byju را اداره می کند، کاهش داشت.

انتصاب CFO، علامت گذاری ارزش گذاری

Byju’s اخیراً مدیر اجرایی سابق گروه Vedanta Ajay Goel را به عنوان مدیر ارشد مالی جدید آن منصوب کرده است. زمان انتصاب بسیار مهم است زیرا Byju باید مذاکرات را برای 1.2 میلیارد دلار TLB خود، از جمله بزرگترین وام های تضمین شده توسط یک استارت آپ هندی، ببندد.

این شرکت گفت که Goel با بنیانگذاران و رهبری ارشد در توسعه استراتژی، برنامه ریزی سرمایه و تجزیه و تحلیل مالی همکاری خواهد کرد. Raveendran در بیانیه ای در 3 آوریل گفت: “تفکر استراتژیک و زیرکی مالی او در کمک به ما برای ایجاد ارزش بیشتر برای سهامدارانمان مفید خواهد بود.”

ET گزارش داده است که BlackRock، یکی از سرمایه گذاران Byju، ارزش سهام خود را در این شرکت نزدیک به 50 درصد کاهش داده و به کمی بیش از 11 میلیارد دلار رسانده است. این نشانه ای از نرم شدن ارزش گذاری ها در میان شرایط چالش برانگیز اقتصاد کلان و همچنین بازنشانی در تجارت edtech پس از کاهش سرعت گسترش کووید-19 است.

ET ماه گذشته گزارش داد که سرمایه جدیدی که توسط Byju’s ترتیب داده شده است برای سرمایه گذاری در مشاغل موجود مانند موسسه Aakash، Great Learning استفاده می شود، حتی در حالی که تبلیغ واحد کدگذاری خود WhiteHat Jr را متوقف کرده است، که در قراردادی 300 میلیون دلاری در سال 2020 خریداری شد. در سال 2021، حدود 2 میلیارد دلار برای خریدهای خود برای افزایش پیشنهادات خود در K-12، آمادگی آزمون و آموزش عالی هزینه کرده بود. WhiteHat Jr در حال حاضر کمتر از 10٪ به کل تجارت Byju کمک می کند.

تصویرسازی و گرافیک توسط راهول آواستی