وزارت دارایی بازده G-sec را در مسیر سراشیبی می بیند

وزارت دارایی انتظار دارد بازدهی اوراق بهادار دولتی – که برای اولین بار در حدود 13 ماه گذشته در روز پنجشنبه به زیر 7٪ برای اوراق 10 ساله کاهش یافت – در طول سال مالی جاری بیشتر کاهش یابد. مقام گفت.

او افزود که بازدهی ابزارهای کوتاه مدت مانند اسناد خزانه نیز احتمالاً کاهش خواهد یافت. بازده در جهت مخالف قیمت اوراق قرضه حرکت می کند.

علاوه بر عوامل جهانی (از جمله کاهش اخیر قیمت نفت و توقف احتمالی نرخ‌ها توسط فدرال رزرو آمریکا)، این احساس در میان فعالان بازار اوراق قرضه که اوراق بهادار دولتی در سال مالی 24 به بازار سرازیر نمی‌شوند، سرانجام در حال فروکش کردن است. تورم داخلی نیز احتمالاً تعدیل خواهد شد.»

MoF بازده G-sec را در سراشیبی می‌بیند

وی افزود که این امر فشار بر وام گیرندگان خصوصی را در زمانی که انتظار می رود هزینه های سرمایه ای توسط بخش خصوصی کشش بیشتری پیدا کند، کاهش می دهد.

با توجه به افزایش شدید بودجه کل راه‌آهن و وزارتخانه‌های حمل‌ونقل جاده‌ای، بعید است که نهادهای وابسته به آنها در سال مالی جاری وام زیادی از بازار دریافت کنند. همچنین، مقامات گفتند که وام های بلندمدت بودجه بودجه شده مرکز با رکورد 1.3 میلیون روپیه کرور به ایالت ها در سال مالی 24، در مقابل 76000 کرور روپیه (برآورد تجدید نظر شده) در سال مالی گذشته، نیاز وام آنها را به طور متناسب کاهش می دهد.

علاوه بر این، سیگنال فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه مبنی بر توقف احتمالی چرخه کاهش نرخ بهره، پس از افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره، به کاهش بازده اوراق داخلی نیز کمک کرد. قیمت جهانی نفت خام برنت نیز از جمعه گذشته حدود 9 درصد کاهش داشته است.

در 7.01 درصد، بازدهی معیار 10 ساله G-sec اکنون بیش از 40 واحد پایه از زمان رسیدن به بالاترین حد تقریباً چهار ماهه در 27 فوریه کاهش یافته است. در محدوده 6.9% تا 7% در روز چهارشنبه؛ از اواسط آوریل در این سطوح باقی مانده است.

مرکز استقراض ناخالص بازار خود را برای سال مالی 24 به 15.43 میلیون روپیه کرور تعیین کرده است که کمتر از 16 میلیون روپیه کرور است که برخی از تحلیلگران قبل از اعلام بودجه انتظار داشتند. این کشور پیشنهاد کرده است 57.6 درصد از هدف کل سال را در نیمه اول سال مالی وام بگیرد.

اوراق قرضه سبز مستقل
وزارت دارایی انتظار دارد که سرمایه‌گذاران علاقه بیشتری به اوراق قرضه سبز مستقل در سال مالی 24 داشته باشند، که می‌تواند “گرینیوم” یا حق بیمه را برای اوراق بهادار سبز افزایش دهد. میزان انتشار اوراق قرضه سبز سال مالی 24 به همراه برنامه استقراض دولت در نیمه دوم سال مالی جاری اعلام می شود. با این حال، این احتمال وجود دارد که از 16000 کرور روپیه در سال مالی گذشته بیشتر باشد.