پیشنهاد سبی در مورد نسبت کل هزینه برای جلوگیری از فروش نادرست، شفافیت را به ارمغان می آورد

کارشناسان روز جمعه گفتند که تغییرات گسترده پیشنهادی Sebi در نسبت هزینه کل صندوق‌های مشترک (TER) از شیوه‌های توزیع‌کننده در تغییر غیرضروری طرح‌ها و ارائه پیشنهادات جدید صندوق برای کمیسیون‌های بالاتر جلوگیری می‌کند. TER هزینه ها و هزینه های دریافت شده توسط شرکت های مدیریت دارایی (AMC) را حساب می کند.

هیئت بورس و اوراق بهادار هند (سبی)، در مقاله مشورتی خود در روز پنجشنبه، ارائه کارمزد عملکرد برای صندوق ها را پیشنهاد کرد.

دو رویکرد در این زمینه پیشنهاد کرد، اما همچنین آزمایش مدل‌ها را تحت سندباکس نظارتی پیشنهاد کرد.

گوپال کاوالیردی، سرپرست تحقیقات FYERS، گفت: با توجه به عملکرد ضعیف بیشتر طرح‌های صندوق سرمایه‌گذاری مشترک، پیشنهاد معرفی نسبت‌های هزینه مرتبط با عملکرد در راستای خدمات مدیریت پورتفولیو (PMS) گامی در جهت درست است.

در سطح جهانی، بسیاری از بازارها ساختارهای کارمزد عملکردی دارند، اما شیوع این ساختارها محدود است. Kaustubh Belapurkar، مدیر تحقیقات مدیر Morningstar India، گفت که اغلب اوقات، ساختارهای کارمزد عملکرد برای سرمایه گذاران برای درک آن بسیار پیچیده است.

علاوه بر این، تنظیم کننده پیشنهاد کرده است که TER باید در سطح AMC و نه در سطح طرح در حال حاضر وضع شود. علاوه بر این، اسلب ها باید به عنوان دارایی های سهامی و غیر سهامی تحت مدیریت (AUM) تقسیم شوند.

تحت چارچوب پیشنهادی، Sebi پیشنهاد کرده است که در سطح AMC، حداکثر TER که می‌تواند برای یک طرح سهام شارژ شود 2.55 درصد است. این محدودیت باید برای AMC هایی باشد که در اولین اسلب AUM قرار دارند (تا سقف 2500 کرور). علاوه بر این، Sebi به دنبال آن است که تمام هزینه‌های اضافی را تحت کل TER قرار دهد. این بدان معناست که تمام هزینه های تراکنش باید زیرمجموعه ای از خود TER باشد.

پیشنهاد شده است که کارمزدهای کارگزاری و معاملات باید تحت این محدودیت در کنار مالیات معاملات اوراق بهادار (STT) لحاظ شود.

بلاپورکار مورنینگ استار هند گفت که این اقدام به سرمایه گذاران کمک می کند تا شفافیت کاملی در مورد هزینه های کل سرمایه گذاری داشته باشند.

در حال حاضر، Sebi به AMC ها اجازه می دهد تا چهار نوع هزینه اضافی را فراتر از محدودیت های تعیین شده TER دریافت کنند. اینها شامل هزینه های دلالی، هزینه های تراکنش، کمیسیون توزیع برای جریان ورودی از شهرهای B-30، مالیات کالا و خدمات (GST) و همچنین هزینه های مربوط به بار خروج است.

کاوالیردی از FYERS گفت، در حالی که این پیشنهادها بر کمیسیون توزیع کنندگان و درآمد AMC ها تأثیر می گذارد، به سرمایه گذاران خرد کمک می کند و آگاهی و شمول مالی را ارتقا می دهد.

علاوه بر این، تنظیم کننده پیشنهاد کرده است که AMC ها باید اجازه عضویت محدود در بورس اوراق بهادار را برای انجام معاملات برای طرح های صندوق های مشترک خود داشته باشند.

پیشنهاد در مورد کارمزدها و هزینه‌هایی که AMCها از دارندگان طرح‌های صندوق سرمایه‌گذاری مشترک دریافت می‌کنند، شفافیت بیشتر در صنعت صندوق سرمایه‌گذاری مشترک 42 نفره را تسهیل می‌کند و منافع ناشی از صرفه‌جویی در مقیاس را به سرمایه‌گذاران تعلق می‌گیرد.