کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت ونیر ها همه یک رنگ نیستند. تقریبا همه ی افراد می توانند دندان هایشان را کامپوزیت کنند. شفافیت را در نظر بگیرید. اگر از مهارت فنی او مطمئن نیستید ممکن است نتیجه دلخواهتان را در نهایت مشاهده نکنید. تعداد کامپوزیت دندان مورد نیاز و نیز اینکه دندان های فک پایین باید کامپوزیت شوند از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. دیگر لازم نیست که از ظاهر ناخوشایند دندانهای خود نگران باشید.. در صورتی که لمینت سرامیکی روی دندان های دو ردیف بالایی و پایینی به کار رفته باشد، دیگر حتی نیاز به سفید کردن دندان هم نیست.

از آنجایی که نصب ونیر کامپوزیت یا همان (کامپوزیت ونیر) نیازمند به کار بردن مهارت عملی بالایی است، لذا انجام اینکار از عهده هر دندانپزشکی بر نمی آید. اسید شویی سطح دندان پیش از نصب کامپوزیت: در این مرحله، یک کاندیشنر ژل مانند( حاوی۳۰ تا ۴۰ درصد اسید فسفریک ) در سرنگ کوچکی ریخته شده وبه مینای دندان پاشیده میشود و پس از حدود ۱۵ ثانیه به طور کامل از روی دندان، شستشو داده میشود. لمینت سرامیکی پوسته نازکی از جنس پرسلن (نوعی سرامیک) است که منطبق با دندان فرد در آزمایشگاه ساخته، و روی سطح خارجی دندان کار گذاشته میشود.

خوشبختانه امروزه با پیشرفتی که در علم دندانپزشکی روی داده است، این موضوع به راحتی قابل حل است. با توجه به این که کامپوزیت مانند نوعی روکش برای دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد نیازی به تغییر ساختار دندان نیست و در واقع حداقل میزان آماده سازی در این روش را می توان مشاهده کرد. برای حل مشکلات اساسی تراز دندان ها و پر کردن فاصله های زیاد بین دندان ها از روش های بهینه و تخصصی تری مثل ارتودنسی استفاده میشود. به طور خلاصه در مورد تفاوت ایمپلنت دندان و کامپوزیت دندان باید گفت با وجود اینکه هم کامپوزیت و هم ایمپلنت می تواند لبخند شما را زیباتر کنند ، این روشهای درمانی برای اهداف مختلفی استفاده می شوند.

تاباندن نور لیزر آن را سفت میکند تا پیوند بین کامپوزیت دندان و عامل پیوند کامپوزیت دندان پیروزی دهنده برقرار شود. متخصص دندانپزشک همچنین به شما کمک می کنند تا بر اساس سبک زندگی و نیازهای شخصی خود ، انتخاب صحیحی انجام دهید. روشهای ترمیم دندان بسیار پرهزینه است ، بنابراین مهم است که بدانید کدام یک ممکن است برای شما بهترین باشد. و کسانی که توانایی پردخت هزینه آن را ندارند، باید به دنبال یک روش جایگزین برای بهبود طرح لبخند و ترمیم دندان خود باشند. در صورتی که هر گونه مشکلی مانند جدا شدن لایه کامپوزیت از روی دندان به وجود آید با مراجعه به پزشک به راحتی می توان آن را ترمیم و یا تعویض کرد و از این جهت نگرانی وجود نخواهد داشت.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با کامپوزیت دندان قسطی در کرج وب سایت خود باشید.