گزارش مورنینگ استار: زنان تنها 10 درصد از کل مدیران صندوق را در صنعت صندوق های مشترک تشکیل می دهند

طبق گزارشی که روز سه شنبه منتشر شد، علیرغم افزایش تدریجی تعداد آنها در چند سال گذشته، زنان تنها 10 درصد از کل مدیران صندوق در صنعت صندوق های سرمایه گذاری مشترک را تشکیل می دهند. در گزارش سالانه مشاور سرمایه گذاری مورنینگ استار هند در مورد مدیران صندوق های زنان در صنعت مدیریت دارایی آمده است که تعداد کل زنان مدیر صندوق از 32 نفر در سال گذشته به 42 نفر در حال حاضر افزایش یافته است.

جالب اینجاست که تعداد کل مدیران صندوق نیز در سال جاری با افزایش قابل توجهی روبرو بوده و از 399 نفر در سال گذشته به 428 نفر رسیده است.

در گزارش مورنینگ استار که پیش از روز جهانی زن در 8 مه منتشر شد، آمده است: «وقتی صحبت از تنوع جنسیتی به میان می‌آید، آخرین یافته‌های گزارش ما نشان می‌دهد که از 428 مدیر صندوق، 42 نفر زن هستند که به عنوان مدیران اولیه یا ثانویه وجوه را مدیریت می‌کنند. .


مورنینگ استار گفت که با حضور ناچیز 9.81 درصدی، زنان همچنان در میان رده‌های مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک کم‌رنگ هستند.

بر اساس این گزارش، در سال 2017 تنها 18 مدیر صندوق زن وجود داشت و از آن زمان به بعد این تعداد به تدریج افزایش یافته است. تنها استثنا در سال 2020 بود که کاهش جزئی داشت.

این سازمان افزود: “42 مدیر صندوق زنان در 24 صندوق توزیع شده اند که پنج خانه دارای سه یا بیشتر زن مدیر صندوق هستند؛ شش صندوق دارای دو مدیر صندوق زنان و 13 خانه صندوق دارای حداقل یک مدیر صندوق یک زن هستند.”

داستان های ET Prime را از دست ندهید! به روز رسانی روزانه کسب و کار خود را در واتس اپ دریافت کنید. اینجا کلیک کنید!