سفارشات روزانه برای سه پلتفرم تجارت سریع 25 تا 50 درصد افزایش یافته است، مدیران شرکت و صنعت به ET گفتند.
هاری منون، مدیر اجرایی BigBasket، گفت که سفارشات روزانه در تجارت سریع عمودی شرکت، BB Now، 46 درصد در دهلی و 61 درصد در گرگان و نویدا در 13 و 14 آوریل در مقایسه با روزهای مشابه در ماه گذشته افزایش یافت.
او به ET گفت: «به طور معمول، ما در همان دوره 18 درصد رشد میکردیم،» و افزود که اعداد رشد مشابهی در این هفته نیز مشاهده شد.
یکی از مدیران ارشد صنعت گفت که سفارشات در Zepto 40٪ افزایش یافته است، در حالی که دو نفر از افراد مرتبط با Swiggy گفتند که سفارشات روزانه برای Instamart بیش از 25٪ افزایش یافته است. مدیر صنعت گفت: برای مدیریت افزایش تقاضا، Zepto بیش از 500 کارگر تحویل در دهلی-NCR را استخدام کرده است.
داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید
عصر دوشنبه، سخنگوی Blinkit گفت که تقریباً تمام فروشگاه های تاریک خود را بازگشایی کرده است، جایی که مدیران سفارشات را برای تحویل از آنجا انتخاب می کنند. اما اپلیکیشن Blinkit چندین فروشگاه را در چندین مکان در گورگان، دهلی و نویدا غیرقابل دسترس نشان داد. سخنگو گفت: «ما به تعامل با تمام شرکای تحویل برای کمک به آنها در درک ساختار پرداخت جدید ادامه می دهیم.» اوایل روز دوشنبه، Blinkit با استناد به اعتصاب، به مدیران تحویل معترض خود گفت که در حال تعطیل کردن برخی از فروشگاه های تاریک است. در گورگان و دهلی مدیران تحویل به دنبال بازگرداندن ساختار پرداخت هستند که به ادعای آنها منجر به کاهش درآمد آنها می شود.
چندین مدیر تحویل Blinkit در Gurgaon و دهلی گفتند که پیامی را در برنامه شریک تحویل Blinkit دریافت کردند که به آنها گفته شده بود که برخی از فروشگاهها برای همیشه تعطیل شدهاند زیرا در 3-4 روز گذشته هیچ کاری در آنجا اتفاق نیفتاده است. بر اساس این پیام، ثبت نام مجری تحویل با پلت فرم در حال خاتمه بود.
ET این پیام را دیده است، که در آن شرکت همچنین ادعا می کند که چندین بار تلاش کرده است تا این موضوع را با مدیران اجرایی در میان بگذارد.
برخلاف پلتفرمهای تحویل غذا، که در آن کارگران گیگ برای تحویل در سراسر محلات آزاد هستند، سوارانی که با پلتفرمهای تجارت سریع کار میکنند، به فروشگاههای تاریک خاصی که با آنها قرارداد بستهاند، گره خوردهاند.
مدیران تحویل Blinkit هفته گذشته در دهلی، گورگان، فریدآباد، غازی آباد و نویدا اعتصاب کردند، زیرا این شرکت سیستم پرداخت را از 25 روپیه ثابت در هر تحویل (به اضافه 7 روپیه در ساعات اوج مصرف) به حداقل 15 روپیه در هر تحویل تغییر داد. همراه با یک جزء مبتنی بر فاصله.
مدیران تحویل در دهلی و نویدا گفتند که برخی از فروشگاهها در این مکانها به صورت آنلاین باز میگردند و برخی از سواران از اعتصاب خارج میشوند و در ساعات اولیه صبح و آخر شب تحویل میدهند. با این حال، عملیات در این فروشگاهها برای بیشتر روز متوقف شد.
در بیانیهای در اوایل روز دوشنبه، سخنگوی Blinkit گفت: «در حال حاضر فقط Gurgaon و Noida بیشتر تحت تأثیر قرار گرفتهاند. ما در حال کار با مقامات هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که سواران ما که مایل به کار در این مناطق هستند، اجازه دارند با خیال راحت کار کنند.”
در گزارشی در روز دوشنبه، ICICI Securities اعلام کرد که انتظار می رود Blinkit به دلیل اعتصاب ادامه دار 1 درصد از درآمد خود را در سه ماهه آوریل تا ژوئن از دست بدهد. بر اساس این گزارش، برای مادر Zomato، تأثیر احتمالی آن 0.15 درصد از درآمد آن خواهد بود.
ET قبلاً گزارش داده بود که حدود 100 فروشگاه تاریک Blinkit به دلیل اعتصاب موقتاً تعطیل شده اند. این شرکت حدود 400 فروشگاه تاریک دارد که تقریباً نیمی از آنها در منطقه دهلی-ان سی آر هستند.
ICICI Securities گفت که تغییر در ساختار پرداخت برای Zomato لازم است تا در هزینه ها حاکم شود. ما فکر می کنیم تغییر در ساختار هزینه تحویل نشان دهنده تلاش Zomato برای کنترل هزینه است. از نظر ما، این به Blinkit اجازه میدهد تا شعاع تحویل را برای فروشگاههای تاریک موجود خود افزایش دهد و در نتیجه پوشش شبکه خود را با هزینههای سرمایه محدود بهبود بخشد.
“با توجه به اینکه اعتصاب (در Blinkit) در پایتخت ملی اتفاق می افتد و قبلاً توجه سیاسی را به خود جلب کرده است، ما فکر می کنیم که این شرکت باید تلاش کند تا این مشکل را در اولین فرصت حل کند. این می تواند از طریق ترکیبی از ارتباطات واضح تر در مورد تغییر مورد انتظار در درآمد برای مدیران تحویل و/یا برخی امتیازات در مورد هزینه تحویل باشد.