Majety در یک پست وبلاگ گفت: «از مارس 2023، کسب و کار تحویل مواد غذایی Swiggy به سودآوری تبدیل شده است (پس از فاکتورگیری در تمام هزینه های شرکت، به استثنای هزینه های اختیار سهام کارکنان).
این یک نقطه عطف برای تحویل غذا در سراسر جهان است، نه فقط برای ما، زیرا Swiggy به یکی از معدود پلتفرمهای جهانی تحویل غذا تبدیل شده است که در کمتر از 9 سال از آغاز به کار خود به سودآوری دست یافته است.
در همین حال، موسس و مدیرعامل پلتفرم رقیب Zomato، Deepinder Goyal به این شرکت در توییتر تبریک گفت. گویال در پاسخ به توییت ماجتی در توییتی نوشت: “تبریک میگویم! به خوبی انجام شد.”
زوماتو فردا 19 می نتایج مالی خود را اعلام خواهد کرد.
داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید
پست وبلاگ Majety تنها چند روز پس از یک سری کاهش ارزش گذاری توسط سرمایه گذاران Swiggy بارون کپیتال و اینویسکو منتشر شد.
در حالی که Invesco سرمایه گذاری خود در Swiggy را به نصف کاهش داد گروه بارون کپیتال به 5.5 میلیارد دلار، ارزش Swiggy را 34 درصد کاهش داده و تا دسامبر 2022 به 7.1 میلیارد دلار رسانده است.
ET در اوایل ژانویه گزارش داده بود که سویگی 380 کارمند خود را به عنوان بخشی از بازسازی شرکت در سرتاسر شرکت که به دلیل کندی رشد تجارت تحویل غذا انجام شده بود، اخراج کرد.
ماجتی در یادداشتی داخلی برای کارمندان نوشت که رشد در تجارت تحویل غذا مطابق با پیشبینیهای شرکت نبوده است.
در همین حال، زوماتو نیز در تجارت تحویل غذا به سودآوری نزدیکتر شده است. این شرکت در سه ماهه سوم (اکتبر-دسامبر) سال مالی منتهی به 31 مارس 2023، Ebitda تعدیل شده 38 کرور روپیه (زیان عملیاتی)، بدون احتساب تجارت سریع Blinkit، ثبت کرد.
زیان عملیاتی تعدیل شده آن، که بدون بهره، مالیات، استهلاک و استهلاک است، در سال قبل به 272 کرور روپیه رسید.