این منبع افزود، یکی از بنیانگذاران Swiggy، Phani Kishan Addepalli، قرار است به عنوان رئیس Instamart انتخاب شود.
Instamart بزرگترین کسب و کار پلت فرم تجمع رستوران پس از تحویل غذا است.
این منبع گفت که گورمورتی برای چند ماه قبل از اینکه نقش جدیدی را در سویگی ایفا کند در تعطیلات خواهد بود. قبل از پیوستن به Swiggy در سال 2020، او مدیر فروش در شرکت بزرگ داروسازی Cipla بود. گورمورتی که فارغالتحصیل IIM-بنگالور است، در شرکت شکلاتسازی کادبری Mondelez International و همچنین سالهای زیادی را به عنوان مشاور در AT Kearney گذرانده است.
ET دریافته است، سریهارشا ماجتی، مدیر اجرایی سوئیگی، یادداشتی داخلی در مورد تحولات برای تعدادی از رهبران ارشد منتخب ارسال کرده است.
سخنگوی Swiggy بعداً این توسعه را به ET تأیید کرد.
داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید
Gurumurthy به احتمال زیاد در حال هدایت یک تجارت جدید در فضای تجارت الکترونیک گسترده تر در Swiggy است. در داخل، Instamart Max نامیده می شود. ET در 5 ژانویه گزارش داد که Instamart Max، نسخه ای از Instamart با مجموعه گسترده ای از محصولات، در اوایل ژانویه در حال کار بود. Addepalli از سال 2015 با پلتفرم تحویل غذا و هایپرمحلی همکاری داشته و مدیر عامل شرکت مبتنی بر اشتراک آن بوده است. خدمات تحویل شیر و مواد غذایی Supr Daily.
او در سال 2021، یک سال پس از ترک شرکت راهول جیمینی، یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد فناوری، به عنوان یکی از بنیانگذاران ارتقا یافت.
تغییرات در رهبری ارشد اینستامارت در زمانی رخ می دهد که سویگی با چالش های جدیدی روبرو است.
بر اساس گزارشی که توسط شرکت کارگزاری Jefferies منتشر شده است، Instamart در تجارت تحویل مواد غذایی زوماتو، Blinkit، عقب افتاده است.
این گزارش افزود: در شش ماه اول سال 2022، اینستامارت ارزش ناخالص کالا (GMV) 257 میلیون دلاری را در مقایسه با 270 میلیون دلاری GMV ثبت شده توسط Blinkit متعلق به Zomato ثبت کرد. ET در 5 ژانویه گزارش داد که برخلاف سال 2021 و اوایل سال 2022، بخش تجارت سریع نیز از نظر رشد کاهش یافته است.
Swiggy امسال 380 کارمند خود را اخراج کرده بود زیرا تجارت اصلی تحویل غذا کند شده است.
در همین حال، HSBC Global Research در یادداشتی اعلام کرد، رقیب Zomato، از زمان راه اندازی مجدد برنامه وفاداری Zomato Gold، شروع به بازپس گیری سهم بازاری که در نیمه دوم سال 2022 به سویگی از دست داده بود، کرده است.
کسب و کار تحویل غذا سوئیگی توسط روهیت کاپور، مدیر اجرایی سابق Oyo اداره می شود. او در آگوست 2022 به عنوان مدیر اجرایی بازار مواد غذایی انتخاب شد.
خواربار فروشی در تمرکز
Swiggy در حال دو برابر شدن در رده مواد غذایی است. اخیراً برنامه Supr Daily را تغییر نام داده و به یک سرویس تحویل مواد غذایی ممتاز به نام Insanely Good تغییر داده است.
«Insanely Good by Swiggy به مشتریان خواربارفروشیهای تازه، معتبر و خوشمزه، از جمله غذاهای باکیفیت، محلی و محلی که صبح روز بعد درب منزل تحویل داده میشود، ارائه میکند. ما در حال حاضر در حال اجرای یک برنامه آزمایشی در بنگلور هستیم.» این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد.
منبعی که قبلاً ذکر شد، انتظار می رود آدپالی به ریاست Insanely Good ادامه دهد.
ET اولین کسی بود که در 31 دسامبر گزارش داد که سویگی شروع به راه اندازی یک تجارت خواربار فروشی دیگر به نام Handpicked کرده است.
محصولات ممتاز، اعم از وارداتی یا ساخت داخل، در پلتفرم فهرست شده اند.
اینها شامل Cherry Cola کوکاکولا است که در بازارهایی مانند ایالات متحده موجود است. کامبوچای ساخته شده توسط استارت آپ های محلی در بنگالورو و متی خخرا از گجرات، که روز بعد تحویل داده می شود.
ET در ماه می سال گذشته گزارش داد Swiggy همچنین یک تجارت الکترونیک را در سال گذشته با Minis در Swiggy راه اندازی کرد.
منبع دیگری در ارتباط با این شرکت گفت که علیرغم داشتن رابط های جداگانه، از جمله یک برنامه جداگانه برای Insanely Good، Swiggy از فناوری و عملیات یکسانی در backend برای تهیه کالاها برای همه مشاغل خواربارفروشی استفاده می کند.
این توسعه حتی زمانی اتفاق میافتد که صنعت تجارت سریع از نظر اضافه شدن کاربر جدید در بحبوحه محیط سخت مالی شاهد کاهش سرعت است.
ET در 5 ژانویه گزارش داد که اضافه شدن کاربر جدید اینستامارت پس از عبور از مرز 300000 به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. مدیران صنعت خاطرنشان می کنند که فراتر از شهرهای برتر که تراکم جمعیت بالایی دارند، سودآوری فروشگاه های تاریک دشوار است.
سرمایهگذاران همچنین از سرمایهگذاری در کسبوکارهایی که دارای نقدینگی بالا هستند، در میان شرایط سختتر اقتصاد کلان اجتناب میکنند.
در حالی که رشد GMV توسط کاربران جدید در سال 2021 و اوایل سال 2022 انجام شد، شرکتهای تجارت سریع اکنون در تلاش هستند تا محصولات بیشتری را به مشتریان فعلی بفروشند. ET در 20 دسامبر سال گذشته گزارش داد که شرکت های تجارت سریع کاربران را تشویق می کنند تا اندازه سفارش را افزایش دهند.
تصویرسازی و گرافیک توسط راهول آواستی