با توجه به اینکه شرکتهای اینترنتی مصرفکننده به دنبال سودآوری هستند، هزینههای بازاریابی برای پلتفرمهای تحویل غذای آنلاین مانند Zomato و Swiggy در مقایسه با نسخههای قبلی IPL کمتر بود.
گزارش Redseer اشاره میکند که شرکتهای تحویل غذا به جای تکیه بر تبلیغات «اسرافآمیز و جلب توجه»، استراتژیهای ظریف و کمکلیدی را اجرا کردند که منجر به افزایش ۷ درصدی در تجارت شد.
در طول فصل IPL از سال 2017 تا 2020، غولهای ارسال غذای آنلاین از طریق تبلیغات خود در تلویزیون پربیننده حضور چشمگیری داشتند. آنها کاربرانی را با تخفیف های جذاب از 50٪ تا 60٪ در طیف گسترده ای از رستوران ها وارد کردند. این تلاش ها منجر به افزایش بیش از 50 درصدی در فصل IPL 2020 شد. با این حال، در فصل 2023 IPL، تغییر قابل توجهی در رویکرد ایجاد شد.
ET در 26 مارس گزارش داد که بسیاری از شرکتهای اینترنتی مصرفکننده و استارتآپها که در طول چند سال اخیر تبلیغکنندگان و حامیان مالی سنگینی در طول IPL بودهاند، مانند Byju’s، Unacademy، PhonePe، و Amazon Prime، در میان دیگران، قصد دارند از آن دور بمانند. از نسخه امسال در پس زمینه بحران مالی.
پلتفرمهای تحویل غذا، پیشنهادات خود را با پلتفرمهای بیش از حد (OTT) ادغام کردند و تبلیغات سفارشیسازیشده برای حداکثر تأثیرگذاری در فصلهای گذشته ایجاد کردند و به ارتقای کسبوکار کمک کردند.
داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید
برای IPL 2023، JioCinema از Viacom18 پخش کننده دیجیتال مسابقات بود. Disney Hotstar پخش کننده نسخه های قبلی بود. بر اساس این گزارش، شرکت های تحویل غذا بین سال های 2018 تا 2020 شاهد افزایش مداوم در کسب و کار خود بودند که به ترتیب از 43 درصد به 52 درصد افزایش یافت، اما در سال 2020 افت عمده ای مشاهده شد. IPL به دلیل همه گیری کووید-19 به تعویق افتاد.
اگرچه این ارقام در سال های 2021 و 2022 به ترتیب با رشد 6 و 7 درصدی افزایش یافتند، اما به هیچ وجه به سطح قبل از همه گیری نزدیک نیستند.
علاوه بر این، در میان مشتریان از شهرهای سطح 2 و فراتر از آن، تحویل غذا تقریباً 2.5 برابر در مقایسه با بازارهای بالغ رشد داشته است.
به دنبال سودآوری باشید
Swiggy و Zomato به دنبال سودآوری هستند زیرا شرایط بازار همچنان بی ثبات است و سرمایه گذاران از نوشتن چک های سنگین دوری می کنند.
Sriharsha Majety، بنیانگذار Swiggy، گفت که تجارت تحویل غذای این شرکت در ماه مارس، به استثنای طرح های اختیار سهام کارکنان (Esops) در تیره بود.
Majety در یک پست وبلاگ نوشت: «از مارس 2023، کسب و کار تحویل غذا Swiggy به سودآوری تبدیل شده است (پس از فاکتورگیری در تمام هزینههای شرکت، به استثنای هزینههای اختیار سهام کارکنان).
این یک نقطه عطف برای تحویل غذا در سراسر جهان است، نه فقط برای ما، زیرا Swiggy به یکی از معدود پلتفرمهای جهانی تحویل غذا تبدیل شده است که در کمتر از 9 سال از آغاز به کار خود به سودآوری دست یافته است.
اعلام سودآور شدن کسب و کار در بحبوحه یک سری کاهش ارزش گذاری توسط سرمایه گذاران Swiggy بارون کپیتال و اینویسکو صورت گرفت.
رقیب سوئیگی، زوماتو در درآمدهای سه ماهه پایانی سال 23 خود اعلام کرد که این شرکت Ebitda (درآمد قبل از بهره، مالیات، استهلاک و استهلاک) را به 28 کرور روپیه مثبت کرده است، بدون در نظر گرفتن تجارت سریع و هدف آن دستیابی به سود خالص در سطح تلفیقی در آینده است. چهار ربع.
“چگونه قصد داریم به آنجا برسیم؟ دیپیندر گویال، بنیانگذار و مدیر عامل Zomato گفت: با افزایش سود حاصل از تجارت تحویل غذا و کاهش ضرر در تجارت سریع (Blinkit).