به طور معمول، خودروسازان سلول های باتری را از چین یا کره جنوبی وارد می کنند. Log9 ظرفیت اولیه تولید 50 مگاوات ساعت باتری را خواهد داشت که می تواند تا 25000 دستگاه دو چرخ برقی را تامین کند.
یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Log9 Pankaj Sharma به ET گفت که این شرکت حدود 5 میلیون دلار در تاسیسات جدید سرمایه گذاری کرده است. او گفت که Log9 اولین باتری در هند است که یک باتری بومی را در یک خودروی برقی مستقر می کند و این احتمالاً در سه ماهه جاری اتفاق می افتد.
طبق گزارش ET در 23 ژانویه، این شرکت 45 میلیون دلار از Amara Raja Batteries و Petronas Ventures به ارزش 250 میلیون دلار جمع آوری کرده است. به گفته شرما، Amara Raja Batteries این گزینه را خواهد داشت که از فناوری سلولی Log9 برای تولید باتری در مقیاس استفاده کند.
شارما گفت که Log9 سلولهای باتری را بهطور جداگانه نمیفروشد، اما خروجی را به تجارت بسته باتری اصلی خود وارد میکند. به گفته وی، این امر باعث بهبود حاشیه های شرکت می شود.
هند در تلاش برای کاهش وابستگی به چین، تولید بومی سلولهای باتری EV را تحت فشار قرار داده است. دولت یک طرح تشویقی مرتبط با تولید 18000 کرور روپیه برای تولید داخلی باتریهای برقی ارائه کرده است و شرکتهایی مانند اولا الکتریک، صنایع ریلاینس و راجش اکسپورت توافقهایی را برای استفاده از این انگیزه امضا کردهاند.
داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید
شارما در ژانویه به ET گفته بود که شرکت قصد ندارد از طرح تشویقی برای تولید سلول استفاده کند. Log9 در سال مالی 2023 حدود 100 کرور روپیه درآمد ثبت کرد که نسبت به سال قبل 4 برابر شده بود و شارما گفت که انتظار دارد جهش مشابهی داشته باشد. در سال مالی 24.
شرکتها بستههای باتری را از Log9 خریداری میکنند و آنها را در وسایل نقلیه خود و Hero Electric به عنوان یکی از مشتریان آن نصب میکنند.
شارما از اظهار نظر در مورد مشتریانی که از سلول های محلی این شرکت استفاده خواهند کرد، خودداری کرد.
Log9 که در سال 2015 توسط Akshay Singhal، Kartik Hajela و Sharma تأسیس شد، گفت که بیش از 80 پتنت مربوط به فناوری باتری را ثبت کرده است.
سلول های ما از ابتدا در هند و برای هند طراحی شده اند. سینگال، که همچنین مدیر اجرایی آن است، گفت: برای سازگاری با شرایط عملیاتی، آب و هوا و مشتریان هند، و از این رو نقش مهمی در خوداتکایی هند ایفا خواهند کرد.