oyo moody’s: مودیز انتظار دارد Oyo Ebitda مثبت برای سال مالی 24 تولید کند

یک مدیر ارشد اجرایی روز دوشنبه به ET گفت: آژانس رتبه‌بندی اعتباری Moody’s انتظار دارد که Oyo Ebitda (درآمد قبل از بهره، مالیات، استهلاک و استهلاک) برای سال مالی باقی‌مانده (سال مالی 24) مثبت بماند و چشم‌انداز کلی ثابت بماند.

سویتا گفت: «تأیید رتبه نشان‌دهنده انتظار مودی است مبنی بر اینکه Oyo همچنان در مسیر مثبت کردن Ebitda برای سال مالی منتهی به 31 مارس 2024، بر اساس یک سال تمام سال، همراه با بهبود شدید تقاضا و همچنین کاهش هزینه‌های مختلف آن باقی می‌ماند.» پاتودیا، دستیار معاون و تحلیلگر مودی.

مودیز همچنین روز دوشنبه اعلام کرد که رتبه B3 خانواده شرکتی Oravel Stay Limited (Oyo’s) (CFR) و همچنین رتبه B3 وام مدت دار تضمین شده ارشد صادر شده توسط شرکت تابعه کاملاً تحت مالکیت خود – Oravel Stays Singapore Pte Ltd را تأیید کرده است.

پاتودیا که همچنین تحلیلگر ارشد مودیز برای Oyo است، گفت: “چشم انداز باثبات نشان دهنده دیدگاه ما است که شرکت برای حمایت از عملیات خود تا زمانی که جریان نقدی مثبت شود طی 12 تا 18 ماه آینده، حفاظ نقدینگی کافی را حفظ خواهد کرد.”

پیش‌بینی مودیز بر اساس بهبود بیشتر تقاضا در کسب‌وکار مهمان‌نوازی، تعداد بیشتر ویترین‌ها در پلتفرم Oyo و کاهش هزینه‌های بیشتر است.

بهبود تقاضای سفر، همراه با اقدامات بهینه سازی هزینه، عملکرد عملیاتی Oyo را در 12 تا 18 ماه گذشته بهبود بخشیده است. شرکت گفت، بدون احتساب پرداخت‌های مبتنی بر سهم، Oyo از آوریل 2022 Ebitda مثبت ایجاد می‌کند.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


اخیرا، اویو در جلسه ای در تالار شهر به کارمندان گفت که شرکت در سه ماهه چهارم سال مالی 2023 به جریان نقدی مثبت تبدیل شده است. در یک ارائه داخلی، Oyo به کارکنان گفت که این سه ماهه را با 90 کرور روپیه جریان نقدی مازاد به پایان رسانده است. رتبه B3 مودیز منعکس کننده موقعیت آن به عنوان یکی از بزرگترین ارائه دهندگان تسهیلات بودجه در بازارهای عملیاتی کلیدی خود است و چشم انداز رشد بلندمدت خوبی برای این شرکت دارد. بخش سفر با بودجه داخلی و حمایت مستمر سهامداران کلیدی آن.

مودیز اظهار داشت که بر اساس مفروضات اصلی خود، انتظار دارد Oyo در سال مالی 24 حدود 50 تا 55 میلیون دلار Ebitda (پس از هزینه های پرداخت مبتنی بر سهم) تولید کند.

طبق گزارش مودیز، در سال مالی 23، حجم مسافران داخلی در فرودگاه های هند به حدود 98.5 درصد از سطح سال مالی 20 بهبود یافته است. به طور مشابه، حجم مسافر حمل شده توسط راه آهن هند به حدود 79 درصد افزایش یافته است. مودیز گفت افزایش جمعیت هند و رشد شهرنشینی باعث رشد مداوم در بخش مسافرت و گردشگری این کشور در چند سال آینده خواهد شد و به نوبه خود از تقاضا برای دارایی های مهمان نوازی در این کشور حمایت خواهد کرد.

به همین ترتیب، بازار خانه های تعطیلات اروپا به خوبی در حال بهبود است و سطح تقاضا و اشغال در سال 2022 در حال حاضر از سطح 2019 فراتر رفته است.

مودیز گفت که Oyo نقدینگی خوبی دارد و افزود که موجودی نقدی شرکت برای پشتیبانی از عملیات شرکت تا زمانی که شروع به ایجاد جریان نقدی مثبت از عملیات طی 12 تا 18 ماه آینده کند، کافی است.

این شرکت گفت از نظر عوامل محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG)، Oyo در معرض خطر روابط با مشتری است زیرا احتمال آسیب به شهرت و اختلال در تجارت از طریق تبلیغات نامطلوب وجود دارد. Oyo حجم زیادی از داده‌های مشتری را مدیریت می‌کند که آن را در معرض خطر نقض امنیت اطلاعات نیز قرار می‌دهد.

با این حال، مودیز انتظار دارد که Oyo از تغییر روندهای جمعیتی و اجتماعی بهره مند شود، زیرا افزایش استفاده از تلفن هوشمند و مصرف داده در بازارهای کلیدی عملیاتی آن باعث افزایش تقاضا برای خدمات این شرکت می شود.

وضعیت مالکیت خصوصی Oyo منجر به شفافیت شرکتی محدود و پتانسیل این می‌شود که شرکت استراتژی‌های مالی را اتخاذ کند که عمدتاً به نفع سهامداران نسبت به طلبکاران است.

این رتبه‌بندی همچنین شامل سیاست مالی تهاجمی Oyo می‌شود، همانطور که با استفاده از بدهی برای تأمین مالی کسب‌وکار در حال تحول آن نشان داده شد. به گفته مودی، در حالی که Oyo همچنین سابقه دنبال کردن سیاست‌های توسعه تهاجمی و تجاری را دارد که منجر به زیان‌های قابل توجهی شده است، سهامداران آن سرمایه قابل توجهی را برای پوشش نقدینگی خود فراهم کرده‌اند.

مودیز می‌تواند رتبه‌بندی‌ها را در صورتی که این شرکت Ebitda مثبت و جریان‌های نقدی در یک دوره چند ساله ایجاد کند و در عین حال نقدینگی قوی داشته باشد، ارتقا دهد.

اگر میزان نقدینگی شرکت طی 12 تا 18 ماه آینده به میزان قابل توجهی کاهش پیدا نکند، مودیز می‌تواند رتبه‌بندی را کاهش دهد. یا Oyo نقدینگی کافی برای تأمین مالی عملیات و سرمایه گذاری های خود در حداقل 2-3 سال آینده ندارد. یا به دلیل رقابت از سوی شرکت های جدید یا تغییرات در مقررات، مالیات یا سیاست های دولت که می تواند موقعیت شرکت در بازار را تضعیف کند، یا به دلیل جریان نقدی یا درآمد نسبت به انتظارات فعلی.