vembu: “محلی گرایی فراملی” زوهو به عبور از اختلالات فعلی در SaaS کمک می کند: سریدار ومبو

Sridhar Vembu، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Zoho روز دوشنبه در یک نشست مطبوعاتی در تنکاسی گفت: آنچه امروز در SaaS اتفاق می‌افتد، مشابه آنچه در زمان ترکیدن حباب دات‌کام رخ داد، رخ داد.

او گفت که شرکت‌های SaaS هزینه‌های زیادی را صرف بازاریابی و فروش می‌کنند که شبیه به مدل دات‌کام است، جایی که بیشتر درآمد یاهو از فروش تبلیغات به دیگر دات‌کام‌هایی است که ضرر می‌کنند.

بسیاری از شرکت‌های (SaaS)، بخش زیادی از درآمدشان از سایر شرکت‌های SaaS می‌آید که برای آنها مقدار زیادی پول بازاریابی خرج می‌کنند.

او گفت در حالی که سایر شرکت‌ها بین 40 تا 60 درصد برای بازاریابی و فروش هزینه می‌کنند، Zoho Corporation حدود 20 درصد را صرف بازاریابی می‌کند و از این رو توانسته مشتریان متفاوتی را در سراسر جهان جذب کند. بنابراین در حالی که شرکت های بزرگ SaaS بر بازار ایالات متحده متمرکز شده اند و بیشتر درآمد خود را از بازار آمریکای شمالی به دست می آورند، او گفت که درآمد Zoho از ایالات متحده نسبت به رقبای آنها کمتر است و حدود 38 درصد است.

ومبو گفت که رویکرد شرکت فناوری جهانی مستقر در چنای برای تمرکز بر کشورهای جدا از کشورهای G7 نتیجه داده است زیرا کشورهایی مانند اردن، نیجریه، کلمبیا، برزیل و به طور فزاینده ای مکزیک مجموعه محصولات Zoho را پذیرفته اند. او گفت که برای یک شرکت SaaS غیرعادی است که از چنین مدلی برای اولویت دادن به کشورهای غیر G7 پیروی کند، با این حال، Vembu گفت که تمرکز اولیه برای شرکت بوده است.

G7 یک گروه غیررسمی از هفت اقتصاد پیشرفته جهان، از جمله کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا، و ایالات متحده است، همچنین اتحادیه اروپا (EU) یک “عضو غیرشماری” است. .

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


او گفت: هند داغ ترین بازار است. “خاورمیانه بلافاصله پس از آن قرار دارد و پس از آن آمریکای لاتین و آفریقا هستند، جایی که ما شاهد رشد فوق العاده ای بوده ایم. بازارهای توسعه یافته بسیار کندتر هستند – ایالات متحده و اتحادیه اروپا (و) ژاپن در رکود عمیقی هستند.” این شرکت تنوع جغرافیایی را هدف قرار داده است و فشار زیادی برای هند ایجاد کرده است که منجر به تبدیل شدن هند به سومین بازار بزرگ Zoho شده است. ومبو گفت که در عرض سه سال یا بیشتر، انتظار دارد که اتحادیه اروپا را پشت سر بگذارد و به دومین بازار بزرگ این شرکت تبدیل شود، در حالی که همچنین اظهار داشت که طی 7 تا 10 سال، حتی می تواند جایگزین ایالات متحده به عنوان بزرگترین بازار شود.

او توضیح داد: “این یک تحول بزرگ برای شرکت است زیرا تقریباً 10 سال پیش، شاید 2٪ از درآمد (از هند بود)”. “و در داخل هند، شهرهای کوچکتر جایی خواهند بود که بهترین رشد را پیدا کنند.”

در راستای این امر، Vembu روز دوشنبه به‌روزرسانی‌هایی را در رابطه با تلاش‌های مداوم احیای روستایی این شرکت به اشتراک گذاشت و تعهد خود را برای سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه و مردم تکرار کرد. در شش ماه گذشته، این شرکت دو دفتر “هاب” در تیروپپور و تریشی افتتاح کرده است. و قصد دارد مناطق دیگر را در منطقه تیرونلولی و مادورای در تامیل نادو و همچنین یکی در اوتار پرادش، پایین خط باز کند.

“ما در زمان افزایش عدم اطمینان اقتصادی هستیم. علاوه بر این، فناوری هوش مصنوعی قدرتمند می تواند روش کار ما را تغییر دهد و چالش ها و فرصت های بزرگی را ارائه دهد. ما مشغول اختراع مجدد خود هستیم و تاریخچه اختراعات قبلی و فرهنگ قوی تحقیق و توسعه ما همچنان باقی مانده است. در طول این اختراع مجدد مثل همیشه مرتبط است.” او در بیانیه ای گفت.

در سال 2020، زوهو تصمیم گرفت از مدلی از دفاتر مرکز و گفتار پیروی کند تا به نیروی کار پراکنده پاسخ دهد، و به عنوان بخشی از استراتژی «محلی گرایی فراملی» خود برای ریشه یابی محلی، و در عین حال متصل ماندن در سطح جهانی. دفاتر هاب دفاتری هستند که می توانند 1000 کارمند یا بیشتر را در خود جای دهند، در حالی که دفاتر اسپیکر دفاتر کوچکتری با حداکثر 100 کارمند هستند. در نهایت، هر دفتر مرکز دارای چند دفاتر اسپیکر مرتبط با آن برای پشتیبانی زیرساخت و همکاری تیمی خواهد بود.

این شرکت در حال حاضر دارای پنج دفتر مرکزی، از جمله دفاتر در چنای، تنکاسی، و رنیگونتا، و حدود 30 دفتر سخنوری در حال حاضر در هند است. نزدیک به 2000 کارمند در مرکز Zoho و دفاتر سخنوری در روستاها و شهرهای Tier 2/3 مشغول به کار هستند که از این تعداد حدود 1000 کارمند به صورت محلی استخدام شده اند.

بسیاری از تیم‌های توسعه محصول ما امروز خارج از این مرکز و دفاتر صحبت می‌کنند، از جمله تیم‌هایی که در تحقیق و توسعه فناوری عمیق مشارکت دارند. چشم‌انداز بلندمدت این تلاش‌ها ایجاد جوامع روستایی خودکفا و از نظر اقتصادی مرفه است.» Vembu افزود.

Zoho همچنین در حال گسترش امکانات فعلی Kalaivani Kalvi Maiyam است، یک مرکز آموزشی که در طول همه‌گیری برای آموزش کودکان خردسال از روستاهای داخل و اطراف تنکاسی افتتاح شد.

(خبرنگار به دعوت شرکت زوهو در تنکاسی است)